<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

http://hvadbiertaenker.dk

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Hvad bier taenker!: DUMBKOPF!!!

onsdag den 27. april 2011

DUMBKOPF!!!



Lazy Daisy cardigan er færdig, og den er blød, lækker og ALT FOR LILLE!!!!
Den erfarne superstrikker her har strikket på en halv pind for lille, og nu er der bare slet ikke plads til en rund propmave i... Altså siger jeg bare! Dumbkopf!


Godt man hurtigt kan slå op til en ny, denne gang i mere afdæmpede farver og i ren bomuld, som vil gøre sig godt i den kommende sommervarme. De ligner næsten små smørblomster, og med en lysegul buksedragt under, skal den nok blive fin!


Cardiganen er ret nem at strikke, og når daisy'erne først ligger i hånden, går det fort derudaf. Jeg synes ikke, at den var en fornøjelse at strikke - lidt kedelig måske - og så er raglan nedefra ikke min fortrukne. Ikke desto mindre er resultatet fint med meget lidt montering...


Og det kan vi godt lide:)


Jeg har allerede planer om en til. I rosa, brun, mint og sennep. Jeg har ladet mig kraftigt inspirere (læs: tyvstjålet) søde Annes blogfarver, for de er bare så fine sammen. Måske skulle man bestille til sådan en her også?


Men nu skal jeg jo lige være færdig med nummer to først... Eller altså næsten færdig...

Etiketter: , , , , ,

7 kommentarer:

Klokken 27. april 2011 kl. 17.36 , Blogger Anne sagde ...

Hihi, det tager jeg som et kompliment :)
Er også ret forelsket i den cardigan. Forstår ikke lige det striktekniske der, for jeg kan jo desværre ikke strikke så godt endnu. Ville ønske jeg kunne når jeg ser resultatet og ville også næsten ønske jeg havde en lille pige at proppe i den røde der. Den skulle jo nødig gå til spilde ;) Men det kommer jo måske en dag.

 
Klokken 27. april 2011 kl. 20.16 , Blogger Cecilie sagde ...

Det er helt sikkert et kompliment til dig og din udsøgte smag:)
Kan du så komme igang med at producere en lille pige... Og det kan kun gå for langsomt.. Hi hi

Den er altså virkelig ikke svær at strikke. Hvis du kan ret og vrang er du hjulpet hele vejen. Du kan altid skrive, hvis du giver dig i kast en dag. Så guider jeg gerne!

Skøn aften til dig:)

 
Klokken 27. april 2011 kl. 22.02 , Blogger mamarazzi sagde ...

vildt flot mønster, blir nysgerrig efter hvordan du gør

 
Klokken 27. april 2011 kl. 22.29 , Blogger Cecilie sagde ...

Hvis du klikker på hyperlinket, kommer du direkte til opskriften (0-6 mdr er gratis). Her er daisy'erne forklaret fint, og de er nemme at oversætte til anden opskrift. De løber over 4 + 1 masker:)

Kh Cecilie

 
Klokken 27. april 2011 kl. 23.48 , Blogger Karoline sagde ...

Den er smal ja, det merket jeg på den jeg strikke(Såvidt den passet til min smale gutt). Lekre fargekombinasjoner på begge jakkene!!

 
Klokken 28. april 2011 kl. 12.15 , Blogger Kirkesjov sagde ...

Hej Cecilie

Hvor er den lækker! Hvad størrelse er det - eller har du en aftager? Og har du sendt firkanter?

Kh. Mette

 
Klokken 28. april 2011 kl. 12.29 , Blogger Cecilie sagde ...

- Karoline: Tak:) Og ja, det er en meget smal model. Der er ihvertfald ikke plads til en rund prop:)

- Mette: Den er nok en størrelse 6-9 mdr, med lidt store opsmøg på ærmerne! Hvis du kender en aftager, kan den erhverves for garnets pris inkl porto:) Jeg har sendt dig en mail.

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start