<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

http://hvadbiertaenker.dk

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Hvad bier taenker!: Kunsten at stryge en plade

torsdag den 9. august 2012

Kunsten at stryge en plade



Dem, som følger mig på Pinterest, har sikkert bemærket,
at jeg har oprettet et nyt album med Hama perle inspiration.
Jeg er blevet fuldstændig bidt af at lægge perler i mønstre,
så bidt, at jeg helt glemte middagsluren idag, og nu sidder og hænger med et overtræt barn og en mand, som kommer sent hjem.
Tsk Tsk Tsk
Sådan går det, når man fordyber sig for alvor,
det må være en kunstners pris, ikke?
Nå, men inspirationen mangler ikke,
men derimod er jeg virkelig blevet udfordret i, hvordan man bedst stryger en perleplade,
som både har krummelurer og som ikke går hele vejen ud til kanten.
Som I kan se på billedet, måtte jeg trimme motivet lidt,
efter at have strøget den for 4. gang.
Nogle gode råd?
Det er virkelig sjovt og vanedannende
- det kan vist ikke vare længe, før jeg skal ud og have flere forsyninger!


Et lille udsnit af pladen in-action.
Der er en mere på vej, så skal I nok få hele væggen at se.

Hama perler du også??

15 kommentarer:

Klokken 9. august 2012 kl. 17.03 , Blogger Unknown sagde ...

Jeg har fået fat i mini perlerne.. helt nye muligheder - som f.eks. smykker.
I 2010 fik jeg hele mellemtrinnet på min skole til at lave julepynt af hama perler.. good times og seriøst rengørings arbejde bagefter.
Jo jo der perles her hjemme også.
=)

 
Klokken 9. august 2012 kl. 17.58 , Blogger Karina Viki sagde ...

Åh Jo - vi HAMA perler også for tiden :) dog ikke så avanceret som du, så indtil videre klarer vi strygningen med madpapir og et meget varmt strygejern - overvejer dog at få fat i noget rigtigt strygepapir, da jeg tænker det IKKE sidder fast i perlerne som madpapiret ;D

Kh Karina, der lige har fundet din blog og straks har smidt den på min blogroll ;)

 
Klokken 9. august 2012 kl. 18.09 , Blogger JaKris sagde ...

Puha... jah, i børnehaven stryger jeg dem på begge sider.. Mest fordi de holder bedre til de små fingre.. (gerne med et meget varmt strygejern, og så blive de lagt i pres, så de ikke bøjer)

 
Klokken 9. august 2012 kl. 19.25 , Blogger Bournonville sagde ...

åh den er fin, er også helt vild med Kathrine Højriis perle art, de er virkelig fede, jeg er også i gang med en af hendes, dog i snegle tempo :)

 
Klokken 9. august 2012 kl. 21.32 , Blogger kundskabogkaos sagde ...

Den er SÅ SMUK!! Jeg så noget kunst for nyligt, var det i Bolig magasinet! Nej hvor var det flot! Jeg gad altså godt ha sådan en eksemplar :) (Jeg hepper på en give away!)

kh mimi

 
Klokken 9. august 2012 kl. 23.27 , Blogger Ditte Buus sagde ...

Bruger du ikke bagepapir til at stryge og uden damp?

 
Klokken 10. august 2012 kl. 01.56 , Blogger ByKirsti sagde ...

Ja man bliver bidt af det!
Du kan også lave portrætter, jeg har bla lavet et af knægten og har faktisk pt en giveaway hvor man kan vinde et perleportræt

 
Klokken 10. august 2012 kl. 05.49 , Blogger Cecilie sagde ...

Miniperlerne har jeg stadig til gode. Det må blive, når jeg ikke længere har vand i hænderne. Så skal de helt sikkert prøves:)

 
Klokken 10. august 2012 kl. 05.50 , Blogger Cecilie sagde ...

Bagapapir bruger jeg, og det virker fint. Det er bare det der med at få pladen af stifteren, der kniber. Varm eller kold?

 
Klokken 10. august 2012 kl. 05.52 , Blogger Cecilie sagde ...

Pres yes, den lurede jeg også efter 3. strygning. Så kom det store spækbrædt frem!

 
Klokken 10. august 2012 kl. 05.53 , Blogger Cecilie sagde ...

Jeg er helt solgt, de er så flotte. Jeg har ikke set lignende på nettet andre steder, så virkelig unikke.

 
Klokken 10. august 2012 kl. 05.54 , Blogger Cecilie sagde ...

Det er da slet ikke utænkeligt med en giveaway:)

 
Klokken 10. august 2012 kl. 05.55 , Blogger Cecilie sagde ...

Jo begge dele, men jeg havde virkelig problemer med at skille plade og stifter bagefter. Skal den være varm, lun eller kold?

 
Klokken 10. august 2012 kl. 05.56 , Blogger Cecilie sagde ...

Jeg har godt luret på de potrætter. Sikke et arbejde!! Jeg er meget imponeret:)

 
Klokken 11. august 2012 kl. 14.56 , Blogger Marianne sagde ...

Perlepladen skal være lun/kold når du fjerner bagepapiret.


Mine niecer laver smykker af smeltede HAMA'er. De stiller dem på højkant i ovnen og bruger dem derefter.

De har også lavet en stor stjerne af HAMA, så i ovnen og lagt den over en skål, som stod på hovedet - her blev den så kold og fik form efter skålen= ny skål af HAMA :-)

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start