<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

http://hvadbiertaenker.dk

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Hvad bier taenker!: Nyt liv til gamle sager

tirsdag den 14. august 2012

Nyt liv til gamle sager


Sønderjylland er en ren skattekiste,
når det gælder loppemarkedsudsalg og genbrugsforretninger.
Hvis du en dag lægger din vej forbi Rømø,
kan jeg varmt anbefale at gå på jagt i den nærliggende Skærbæk,
som rummer ikke mindre end 3 skønne genbrugsforretninger.

Vi kender de to af dem rigtig godt,
og på vores sidste besøg blev vi overrasket med den tredje.
Det er plejehjemmets venner, som har åbnet butikken,
og overskuddet går til aktiviteter for de ældre.

Det er da en god sag!

Priserne er af den slags, hvor du fylder posen for en 20'er,
og hvor priserne mest er for syns skyld.
Den går altså ikke herhjemme,
hvor Kirkens Korshær har en kjole fra Hm hængende i vinduet til 150 kr,
og et skilt på døren:

"Priserne er faste - vi prutter ikke".
Så er stilen lissom lagt.

Vi fik stolen og skamlen her med hjem for den nette sum af 250 kr.
De kunne lige præcis presses sammen ved siden af prop,
som dog så noget betuttet ud ved at blive pakket ind i møbler.
Prop og Bertha på Ipad'en reddede turen.

Det var først tanken, at stolen skulle have en gang maling og nye hynder,
men da den kom hjem i rette omgivelser og fik lidt grafisk modspil,
så passede den bare ind.

Skamlen derimod...
Den skulle have en ordentlig overhaling,
så med en gang lysegrå maling og dueblå velour,
Går den nu i spænd med både stol og stil.

Behøver jeg sige,
at dette er mit nye yndlingshjørne i stuen...
Stolen sidder man fantastisk i, og skamlen er god til ømme hævede fødder.
- og til afsætning af hækletøjet!

God dag

9 kommentarer:

Klokken 14. august 2012 kl. 18.19 , Blogger Carina sagde ...

Det var godt nok en dejlig fangst til de penge, man har lov at være heldig en gang imellem :)

 
Klokken 14. august 2012 kl. 18.33 , Anonymous Elisabeth sagde ...

EJH!!! hvor er den stol bare fantastisk!!!

Ihj! jeg glæder mig til jeg skal besøge svigerfamilien i jylland!! bedsteforældrene er garvede klunsere :D så jeg glæder mig til jeg skal med på tur :D

så fed en stol suk altså
- muabi.dk

 
Klokken 14. august 2012 kl. 19.56 , Blogger Merete sagde ...

super køb ;0)

 
Klokken 14. august 2012 kl. 20.27 , Blogger kundskabogkaos sagde ...

Skøn stol. Og hvor er skamlen blevet lækker!

 
Klokken 14. august 2012 kl. 20.28 , Blogger kundskabogkaos sagde ...

Skøn stol. Og hvor er skamlen blevet lækker!

 
Klokken 15. august 2012 kl. 06.59 , Blogger Cecilie sagde ...

Det har man bestemt, og vi har aldrig været uheldige i det område... Det må være den geografiske afstand, der gør, at vi ikke har smittet jyderne med vores overpriser:)

 
Klokken 15. august 2012 kl. 06.59 , Blogger Cecilie sagde ...

Jeg er også helt forelsket i den. Godt gedigent dansk håndværk!

 
Klokken 15. august 2012 kl. 07.00 , Blogger Cecilie sagde ...

Helt bestemt. Ny stue for ingen penge - I like!

 
Klokken 15. august 2012 kl. 07.00 , Blogger Cecilie sagde ...

Tak. Jeg er også meget tilfreds:)

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start