<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

http://hvadbiertaenker.dk

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Hvad bier taenker!: En lille vest

lørdag den 26. januar 2013

En lille vest


Mellem jul og nytår fik jeg strikket en lille vest til prop.

Mønsteret er fra "Knit for your kid", som trods min noget lunkne anbefaling,
alligevel har nogle gode grundopskrifter.

Jeg har strikket den i Karisma fra Drops,
3 nøgler er der gået til størrelse 2 år.

Jeg har fulgt opskriften til punkt, dog har jeg strikket frem og tilbage 20 omgange,
før jeg har samlet og strikket rundt, for at få den lille slids.
Det er en virkelig fin model,
det bliver ihvertfald ikke sidste gang, den kommer på pindende.

(Og btw - den strikkes fra vrangen, så der er næsten igen vrangpinde - yay)


Den blev luftet igår til the-selskab og fredagsromkugler.

***

Lige nu arbejder jeg på et nyt mønster,
som du kan smugkigge på her:


Jeg tror, det bliver godt :)

28 kommentarer:

Klokken 26. januar 2013 kl. 09.44 , Blogger Maria sagde ...

Den er skøn den vest!! Men shit hvor er sådan nogen strikke-prikker helt uforståelige for mig ;-)

 
Klokken 26. januar 2013 kl. 10.24 , Blogger Anita/Photomusen sagde ...

Den er godt nok sød!

 
Klokken 26. januar 2013 kl. 10.43 , Blogger Citronmoster sagde ...

Hvor er Prop fin i vesten.
Mønstret ser spændende ud, glæder mig til at se mere.
Rigtig god weekwnd til dig og dine :)

 
Klokken 26. januar 2013 kl. 11.02 , Blogger Anne sagde ...

Den er rigtig fin:)

 
Klokken 26. januar 2013 kl. 11.22 , Blogger Barbara sagde ...

Hvor er den fin!

Fedt program du tegner mønster i, hvad hedder det???

 
Klokken 26. januar 2013 kl. 12.28 , Blogger Gitte sagde ...

Hun er så skøn og vesten klæder hende rigtig godt.

 
Klokken 26. januar 2013 kl. 14.02 , Blogger Strikkefuglen sagde ...

Fin skal man være til te selskab ;-) den klæder hende.

 
Klokken 26. januar 2013 kl. 15.51 , Blogger Finurligheden sagde ...

Den er så fin - og flot strikket! Jeg har lånt bogen på biblioteket, og for sådan en nybegynderstrikker som mig erder nu mange lækre opskrifter, som skal afprøves. Er den her svær at strikke?

 
Klokken 26. januar 2013 kl. 20.04 , Blogger Guro sagde ...

Utrolig fin vest! Også så det så hyggelig ut med te-selskap Ü

 
Klokken 26. januar 2013 kl. 20.08 , Blogger Uldbegavet sagde ...

Den er supersød og farven er rigtig god til den model og barnet, hun er bedårende.
Imponerende mønster du arbejder med.

 
Klokken 26. januar 2013 kl. 21.13 , Blogger Christina (Carla og krudtuglen) sagde ...

Hvor er den blevet fin! Ville ønske jeg kunne finde ud af sådan noget - jeg må prøve om jeg kan charme min mor til at strikke en:-)
K.h.
Christina

 
Klokken 26. januar 2013 kl. 21.35 , Blogger Unknown sagde ...

hvor er den fin...
og mega hyggeligt selskab der blev holdt...

 
Klokken 27. januar 2013 kl. 01.23 , Blogger Susi sagde ...

A pretty vest and a pretty girl :)

 
Klokken 27. januar 2013 kl. 13.58 , Blogger Christina sagde ...

Den er jeg godt nok pjattet med. Måske jeg en dag bliver så god at jeg kan strikke sådan én. Den er super feminin og virkelig fin.

 
Klokken 27. januar 2013 kl. 17.10 , Blogger Cecilie sagde ...

Det kan jeg godt forstå Maria... Måske skulle jeg lave et indlæg med en guide til diagrammer!?
Det er guld værd, når først koden er knækket:)

 
Klokken 27. januar 2013 kl. 17.11 , Blogger Cecilie sagde ...

Ja det er en super fin model!

 
Klokken 27. januar 2013 kl. 17.11 , Blogger Cecilie sagde ...

Tak søde du, og god weekend til jer også:)

 
Klokken 27. januar 2013 kl. 17.11 , Blogger Cecilie sagde ...

Tak søde Anne:)

 
Klokken 27. januar 2013 kl. 17.12 , Blogger Cecilie sagde ...

Programmet hedder Knitbird og kan købes til download.
Prøv at google det, så kommer det sikkert frem.

 
Klokken 27. januar 2013 kl. 17.12 , Blogger Cecilie sagde ...

Tak, ja hun er en rigtig lækkerfis:)

 
Klokken 27. januar 2013 kl. 17.13 , Blogger Cecilie sagde ...

Det skal man bestemt... Jeg havde også fået fin hårbøjle på til lejligheden:)

 
Klokken 27. januar 2013 kl. 17.14 , Blogger Cecilie sagde ...

Den er ikke spor svær at strikke, og når først hulmønsteret sidder i fingrene, kører det bare derud af. Den bliver strikket fra bagsiden, så der er masser af retmasker og næsten ingen vrang, så det går hurtigt.

 
Klokken 27. januar 2013 kl. 17.14 , Blogger Cecilie sagde ...

Det var rigtig hyggeligt. Vi holder flere om dagen, dog ikke alle med fredagsromkugler:)

 
Klokken 27. januar 2013 kl. 17.15 , Blogger Cecilie sagde ...

Ja, jeg tror mønsteret bliver godt... Jeg teststrikker i skrivende stund...

 
Klokken 27. januar 2013 kl. 17.15 , Blogger Cecilie sagde ...

Mon ikke hun er til at overtale? Der skal ofte ikke så meget til, når det er ting til børnebørnene:)

Kh C

 
Klokken 27. januar 2013 kl. 17.17 , Blogger Cecilie sagde ...

Meget hyggeligt. Virgil var også inviteret, men det var svært at forstå, at han ikke måtte få romkugle... Det var også snyd! :)

 
Klokken 27. januar 2013 kl. 17.17 , Blogger Cecilie sagde ...

Thank you so much:)

 
Klokken 27. januar 2013 kl. 17.18 , Blogger Cecilie sagde ...

Den er virkelig ikke svær, selvom den ser kompliceret ud... Et godt supplement til de klassiske veste.

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start