<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

http://hvadbiertaenker.dk

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Hvad bier taenker!: Tilbage til hverdagen

fredag den 11. januar 2013

Tilbage til hverdagen

Ja undskyld den dårlige instagram kvalitet

Så er det endelig blevet hverdag igen...
Sygdom er på retur, alle er i bedring, og mindstemanden og jeg har igen dagene for os selv.
DEJLIGT
Det har skis'me været nogle stride uger, men det trøster lidt, at vi ikke er de eneste, som har måtte ofre ferien for sygdom. Heldigvis har vi jo stadig fået en masse tid sammen, og det er jo det vigtigste.
Trods alt...

Vi bliver vi inde - mindstemanden og jeg.
I hvertfald lige de første par dage.
Vi skal hygge, nusse, putte, snakke, bade og pludre, og jeg skal forhåbentlig nyde lidt enetid,
når han tager sig en god lur.
(krydser fingre)
Vi trænger også til at komme ordentlig oven på, for selvom sygdom er ved at slippe sit tag,
er energien ikke vendt helt tilbage.

***

Jeg har længe drømt om at hækle et tæppe til stuen...
Sådan a'la Karen Klarbæk eller Tusindfryd, men i min stil og i mine farver.
Jeg har kigget, pinnet og gemt billeder i massevis for at finde det helt rigtige udtryk, og nu er jeg endelig endt med et design, som jeg ved, jeg bliver rigtig glad for.







Jeg fortsætter min rosa feber og holder farverne i hindbær, koral, lys grå, koks, hvid, sort, sennep og selvfølgelig.. lys rosa. Jeg hækler primært i Kauni og Tvinni (Isager), som med to tråde passer på hæklefastheden.

Tæppet består i korte træk 'bare' af en masse oldemorfirkanter, som hækles sammen i mønster.
Jeg hækler sammen undervejs, og det kan jeg virkelig kun anbefale, hvis du kaster dig ud i et større tæppeprojekt;

- for det første er det meget nemmere at følge arbejdets udvikling
- det motiverer til at holde pindende glødende, fordi du hele tiden kan se det vokse
- og allervigtigst sparer det dig for en hulens masse TID til montering
tid som du kan bruge på at hygge under dit nye tæppe, mens du overvejer det næste projekt!

Det er lidt vanskeligt at forklare, hvordan du hækler sammen undervejs, men heldigvis har
Heidi Bears har lavet en rigtig god tutorial lige her (klik klik)
Det er ikke spor svært, og når det først sidder i fingrene, kører det let som ingenting.


Der kommer flere indlæg med tæppet her, men hvis du vil følge processen fra dag til dag,
kan du kigge med på Instagram.
Klik på boksen (Instagram) i højre side, eller følg mig på cecilieldb.
Inspirationen til tæppet kommer herfra (klik klik)

Hvis der er interesse for det, lægger jeg gerne en how-to ud, når tæppet er færdigt!?

***

Til slut vil jeg lige vise den 'nye' pude, som har indtaget yndlingskrogen i stuen.
Jeg er stadig helt tosset med den.


Hav en dejlig weekend

6 kommentarer:

Klokken 11. januar 2013 kl. 12.27 , Blogger Bodil (200procent) sagde ...

Lyder dejligt med lidt indendørshygge - og hvor bliver tæppet bare smukt!
God weekend!

 
Klokken 11. januar 2013 kl. 18.25 , Blogger Barbara sagde ...

Hvor bliver dit tæppe bare skønt! Glæder mig til at se det færdigt!.

 
Klokken 11. januar 2013 kl. 21.41 , Blogger Anita L Hansen sagde ...

Godt i er friske igen. Dit tæppeprojekt ser rigtig spændende ud og er vild med din farvesammensætning

 
Klokken 11. januar 2013 kl. 21.51 , Blogger Lise sagde ...

Fedt tæppe. Så det på pinterest og forelskede mig straks. Melder mig under samme fane hvad sygdom angår.

 
Klokken 11. januar 2013 kl. 23.25 , Blogger Mig og Maya sagde ...

Jeg elsker også det tæppe, men jeg er seriøst bange for hvis jeg gik ígang med det, at jeg aldrig ville blive færdig. Men har også set det lavet som en pude, det var måske et bedre mål at sætte for mig:-) Knus Heidi

 
Klokken 12. januar 2013 kl. 07.07 , Blogger Charlotte kaae sagde ...

Lækkert tæppe. Nyd dagene inden for :-) i varmen

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start