<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

http://hvadbiertaenker.dk

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Hvad bier taenker!: Send en tanke... eller to... eller fire! - og en give away

torsdag den 20. juni 2013

Send en tanke... eller to... eller fire! - og en give away

Jeg er en af dem, som eeelsker gavekort.
Den knitrende hvide kuvert, det blanke fine papir, og glæden ved at stå med noget i hånden,
som er til mig og kun mig...
- for gavekort kan ikke forsvinde ind i husholdningen,
og blive til gulerødder, auberginer og tykmælk..
 - det kan blive til tøj og sko og dufte og andre fine ting.

Mange gange er de jo nærmest et lille kunstværk,
som man kan få lyst til at putte i glas og ramme.

Ja, jeg er en sucker for alt, hvad der er knitrende, sirligt og pænt,
og i min optik, skal gavekort være en lille æstetisk oplevelse i sig selv.


Forleden blev jeg præsenteret for et nyt koncept:





En ny idé, hvor man kan sende gavekort via sendentanke.dk, som også har lavet en app til mobilen.

1. Du vælger en gave eller et gavekort
2. Produktet sendes til modtagers mobil
3. Modtager indløser gavekortet i butikken/webshoppen

3 trin... så er gaven i hus!


Min første tanke var skeptisk.

Hvor er det personlige henne i det?
Hvor er den knitrende hvide kuvert?
Hvor er det fine papir?
Hvor er den æstetiske oplevelse...?

- og så slog det mig... Hvornår har jeg sidst foræret en knitrende hvid kuvert med sprødt papir og kunstværker i?? Det er dælme længe siden!
De sidste 6 gavekort, jeg kan huske at have givet væk,
er købt ca. 5 minutter inden afgang, og allesammen over nettet...

ALLESAMMEN

Ingen æstetisk oplevelse eller knitrende papir (okay, du har vist fanget den nu..)

Og hvorfor er det så lige, at det er endt sådan?

Fordi vi er en moderne familie...
En moderne familie med en travl hverdag, hvor der ikke er tid til at gå i butikker,
og hvor der ikke er tid til at ses med alle, som vi gerne vil forære en tanke til..
En moderne verden, hvor andre har lige så travlt som os, og kontakten alligevel oftest bliver holdt ved lige over sms eller mails, så man kan svare når det kan passe ind.

Derfor er det også en smart måde at give fødselsdagsgaver på

Vi lever i en tid, hvor smartphones efterhånden er allemandseje,
 også er det da faktisk ret smart at kunne sende en hilsen lige der i sms-indbakken.


- er en idé om at gøre gavekortet endnu mere tilgængeligt for både afsender, modtager og butik.
En idé som gerne vil gøre det både nemt, komfortablet og sikkert at købe gavekort,
og som gerne vil udnytte de muligheder, som der er i en smartphone.
Der er fokus på tanken og ikke på det æstetiske,
fokus på hjertevarmen bag, og ikke på udførelse og design.
Faktisk er der jo et miljøhensyn i det, når papir, trykfarve og lim bliver overflødigt,
og det er faktisk ikke så tosset.

Jeg holder stadig ved, 
at en gave skal være en oplevelse i sig selv at modtage
-uanset om det er en gryde, en bluse eller et gavekort.

Men jeg er også overbevist om, at apps er det næste skridt i udviklingen, 
når det gælder virtuel shopping, og derfor er sendentanke.dk et ret smart koncept.

App'en er lige til at gå til.. 
Direkte ind, vælg en butik, køb et gavekort, vælg en modtager.
Easy peasy!
Jeg kommer helt sikkert til at benytte mig af den.

Du kan læse mere om konceptet her og her,
og app'en - den kan du hente i butikken på din smartphone.
Det har jeg gjort!

*********

Lige nu kan du faktisk vinde et gavekort på 100 kr til Wunderwear ved at klikke ind på sendentanke.dk, vælge hvad du allerhelst vil sende til en, som du har kær.
Skriv det her på indlægget sammen med din mailadresse,
så trækker jeg en vinder d. 26 juni.

28 kommentarer:

Klokken 20. juni 2013 kl. 12.29 , Blogger Unknown sagde ...

Tobiss Reeves Larsen: Jeg ville allerhelst have et gavekort til Nordisk Film. Jeg elsker at gå i biografen og nyde film under de mest optimale forhold. (Mail: mr_t_reeves@hotmail.com)

 
Klokken 20. juni 2013 kl. 17.59 , Blogger Malene sagde ...

Min svigerinde skal forkæles med enten blomster eller en tur i biffen. Hun har nemlig lige født den fineste dreng.

 
Klokken 20. juni 2013 kl. 19.53 , Blogger Frk. Hansen sagde ...

Ih jeg ville gerne sende chokolade til min mor! -og jeg ved hun vil dele med mig ;-)
;-) Krydser fingre for at kunne shoppe lidt hos Wunderwear!
Hav en skøn dag!

 
Klokken 20. juni 2013 kl. 19.54 , Blogger Frk. Hansen sagde ...

hov mail:
frkhansen.dk @ gmail.com

 
Klokken 20. juni 2013 kl. 20.58 , Blogger Unknown sagde ...

Jeg vil gerne sende blomster til min dejlige veninde!

/Nina - sophiavandasverden@hotmail.com

 
Klokken 20. juni 2013 kl. 22.07 , Blogger Maja sagde ...

Jeg ville sende et gavekort til blomster eller chokolade til min mor :)

Maja/maja3012@hotmail.com

 
Klokken 20. juni 2013 kl. 23.35 , Blogger googleblogger sagde ...

deltager :-)
selinedam@hotmail.com

Ville nok allerhelst sende wellness gavekortet til min søster :-)

 
Klokken 20. juni 2013 kl. 23.45 , Blogger gugge/Katrine sagde ...

Allerhelst vil jeg sende weekendopholdet til min mand. Vi trænger til det - begge to ;-)

 
Klokken 21. juni 2013 kl. 09.56 , Blogger Lola sagde ...

Jeg ville sende noget til min svigermor og svigerfar! Bare en lille ting for at sige "tak fordi i er der". Måske et kaffegavekort eller et gavekort til delikatesser, de elsker god kvalitet. :)

lktl2@yahoo.dk

 
Klokken 21. juni 2013 kl. 15.41 , Blogger Linds sagde ...

Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

 
Klokken 21. juni 2013 kl. 15.42 , Blogger Linds sagde ...

Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

 
Klokken 21. juni 2013 kl. 15.43 , Blogger Linds sagde ...

Jeg har en veninde på min egen alder der blev mor, for første gang, for 9 mdr. siden.
14 dage efter, måtte hun og barnets far desværre bryde med hinanden.
Han tager stadig del i deres datter, men på et meget begrænset grundlag.
Datteren er en dårlig sover, og derfor kæmper min veninde en brav og sej kamp, hvor hun er MERE end sædvanligt i søvnunderskud.
Alligevel tager hun sig flot af datteren. Leger med hende, går ture og får sund, nærende og hjemmelavet mad i den lille trold.
Nu kunne jeg godt ønske mig for min veninde at hun snart fik hænderne lidt fri til at drage egen-omsorg, men indtil da kunne jeg virkelig godt ønske mig at give hende et gavekort til Justeat.dk så hun kunne få hænderne lidt fri en aften eller to.

mit.posthus @ gmail.com

 
Klokken 21. juni 2013 kl. 16.01 , Blogger Lene's kage-design sagde ...

Ej det var faktisk smart!! jeg ville sende et gavekort til biografen til min veninde Charlotte og håbe at hun slog mig følge :)
Leneskage@gmail.com

 
Klokken 21. juni 2013 kl. 16.03 , Anonymous Maria Møller sagde ...

Jeg vil gerne sende en rose til en kær veninde der bor i den anden ende af landet!
God sommer <3

Mvh Maria Møller
mariamoeller@live.dk

 
Klokken 21. juni 2013 kl. 16.05 , Anonymous Maria Elmelund sagde ...

Jeg synes ideen med at sende en burger er super sjov!
mariaelmelund@gmail.com

//Maria Elmelund

 
Klokken 21. juni 2013 kl. 21.22 , Blogger Trine :) sagde ...

Jeg vil helt klart sende et gavekort til coolstuff til min søster - hun er nemlig en sucker for alt slikt sjov, lige som mig;)

 
Klokken 21. juni 2013 kl. 21.32 , Blogger Kreativt Rod - lige mig sagde ...

Ville helt sikkert sende et massagegavekort til min samlever, da han altid døjer med nakke og ryg. Men aldrig tager sig tid til selvforkælelse. Han forkæler gerne mig, så nu er det min tur.

lih1966@live.dk

 
Klokken 23. juni 2013 kl. 12.34 , Anonymous Eeyorenyk sagde ...

Jeg ville sende et massagegavekort til min veninde, som fødselsdagsgave. :)

Eeyorenyk
eeyorenyk@live.dk
www.cautious.dk

 
Klokken 25. juni 2013 kl. 11.03 , Blogger Unknown sagde ...

Et gavekort til massage til min søn som i lang tid har været i massivt arbejdspres, da gæster, konferencer og fester har været massivt på arbejdspladsen. Det ville gøre ham så godt. En velværegave der kun kan booste en god og tiltrængt ferie.
tina@mipex.com

 
Klokken 26. juni 2013 kl. 03.12 , Blogger Astrid sagde ...

Jeg ville sende min kære søster et gavekort til at gå i biografen. Det ved jeg, vil vække glæde. momagain@mail.com

 
Klokken 26. juni 2013 kl. 09.11 , Blogger Natazcha - Artsy Fartsy sagde ...

Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

 
Klokken 26. juni 2013 kl. 09.13 , Blogger Natazcha - Artsy Fartsy sagde ...

Jeg ville vælge comedy zoo til min kæreste :-)
natazcha @ gmail . Com

 
Klokken 26. juni 2013 kl. 09.23 , Blogger Unknown sagde ...

Jeg ville vælge et gavekort til biffen til min kæreste og håbe han ville tage mig med. Vi prøver så vidt muligt at nyde vores alenetid inden vi om et par måneder bliver tre og tiden kommer til at gå med søvnløse nætter og bleskift.

nulleris.blogspot.dk

nulleri@live.dk

 
Klokken 26. juni 2013 kl. 09.38 , Blogger Libbie sagde ...

Jeg ville elske at give min mor et gavekort til en tur i biffen. Hun fortjener det.

 
Klokken 26. juni 2013 kl. 09.55 , Anonymous Anonym sagde ...

Sikke en skøn mulighed.
Jeg tror jeg skal i teateret med min dejlige kæreste, hvis jeg vinder.
En skøn og givende oplevelse. :-)
Hilsner Mikki
info@mipex.com

 
Klokken 26. juni 2013 kl. 10.10 , Blogger Margit sagde ...

Just-Eat.dk og det må blive til min kære mand der ikke særlig tit får junk food - da hans kone helst vil lave alting selv ;)
margit.rosenaa@gmail.com

 
Klokken 26. juni 2013 kl. 11.49 , Blogger Julie Søndergaard sagde ...

Jeg kunne godt bruge lidt nyt undertøj, så WUNDERWEAR er da helt perfekt, men jeg er også en sucker for chokolade, så et gavekort til Peter Beier måtte også gerne komme min vej.

Jeg er aldrig mere uvenner med nogen, end at en chokolade sendt min vej, ikke kan rette op på det!

Kh

 
Klokken 26. juni 2013 kl. 19.44 , Blogger Hanne sagde ...

jeg ville give min søn en biograf billet, så kunne vi få lidt kvalitetstid ;)

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start