<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

http://hvadbiertaenker.dk

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Hvad bier taenker!: Det næste på pindende

fredag den 27. januar 2012

Det næste på pindende

(billedet er lånt af forfatteren)

... er Camilla babe sweater af Carrie Bostick Hoge ...

Så simpel og alligevel fuld af detaljer, og så er den strikket på en pind 4,5
What's not to like?

Den findes både i baby, barn og voksen størrelser.
Husk også at se hendes andre fine mønstre, jeg har flere favoritter imellem!

God dag


18 kommentarer:

Klokken 27. januar 2012 kl. 08.49 , Blogger Citronmoster sagde ...

Hvor er den lækker. Både rå og feminin på samme tid. Også en god dag til dig :)

 
Klokken 27. januar 2012 kl. 08.50 , Blogger Lis sagde ...

Den er bare yndig.
Glæder mig til at se din udgave.

Kh. Lis

 
Klokken 27. januar 2012 kl. 09.32 , Blogger SmilendeSussi sagde ...

Den er virkelig flot, tror jeg skal ind og lure hvad hun eller har. Bliver spændende at se det færdige resultat :)

 
Klokken 27. januar 2012 kl. 10.44 , Blogger Iben sagde ...

Wouwh hvor er den smuk. Det ser meget avanceret ud det der i midten for en glad amatørstrikker osm mig, men man får da virkelig helt vildt lyst til at prøve kræfter med projektet allligevel. Vil glæde mig til at se din version af trøjen (:

 
Klokken 27. januar 2012 kl. 11.51 , Blogger Iben sagde ...

Aj jeg kunne slet ikke stå for den fine trøje og nu har jeg købt opskriften på Ravelry. Må jeg spørge dig hvilket garn du ville strikke den i?

Synes ikke lige det garn de skriver i opskriften kan fåes i Danmark. Jeg tænker lidt på at prøve i den kvalitet der hedder Nepal fra Drops/Garnstudio. Tror du den er helt ude i hampen? (:

Kan i øvrigt se på min opskrift at der står pind 6,5 mm men det er også børnestørrelsen så måske er det derfor?

 
Klokken 27. januar 2012 kl. 12.36 , Blogger Cecilie sagde ...

Den er slet ikke svær Iben, så godt, at du har kastet dig ud i det:) Jeg er i fuld gang, og det kører fint derudaf.
Jeg har valgt Pure Lana fra Gepard garn (øko uld). Jeg havde det 'på lager', og det fungerer rigtig godt.

Jeg vil tro, at nepal vil fungere godt, men lav en strikkeprøve, så du ikke må pille det hele op midt i arbejdet, fordi det ikke passer alligevel.

Pindestørrelsen skyldes helt sikkert, at størrelsen er større.
God fornøjelse:)

 
Klokken 27. januar 2012 kl. 13.46 , Blogger Iben sagde ...

Ja en strikkeprøve må jeg jo hellere lave selvom jeg er lidt doven med den slags (men burde snrt have lært lektien efter en del projekter der endte i den forkerte størrelse..) (:

Jeg tror lige jeg må ned i bye og se på det der Pure Lana. Altid lækkert med øko uld.

Jeg har lige endnu et spørgsmål til dig. Jeg har lidt problemer med de engelske forkortelser. Ved du hvad følgende forkortelser betyder?:

1) ssk
2)SL1-k2tog-psso
3)k2tog

Det er helt sort snak for mig :/

 
Klokken 27. januar 2012 kl. 14.21 , Blogger Cecilie sagde ...

Ulden bliver nok for tynd til pind 6,5, men bed garnforretningen anbefale et garn med en strikkefasthed, som ligner den i opskriften.

1)ssk = tag en maske løs af, strik den næste maske ret og træk den løse maske over. (slip stitch, knit)

2) sl1-k2tog-psso = tag en maske løs af, strik 2 masker sammen og træk den løse maske over. (slip 1, knit 2 together, pass slipped stitch over)

3) kn2tog = strik 2 masker sammen. (knit 2 together)

God fornøjelse:)

 
Klokken 27. januar 2012 kl. 18.43 , Blogger Camilla sagde ...

Først: Tak for et super link!! Den er fluks kommet på "Favorite" listen!!
Andet: Du kan godt bruge nepal, men måske bedre Drops Lima, helt samme garn,lima er lidt tyndere, har netop i dag skulle finde et alternativ til præcis samme garn, og vaklede mellem netop lima og nepal. Du skal bare gå og eller ned i pind for at bevare strikkefasthed!

Tak igen Cecilie for linket :-)

 
Klokken 27. januar 2012 kl. 20.26 , Blogger Karina sagde ...

Hvor er den bare fin. Datter Camilla er da selvskrevet til at eje sådan en :-)

 
Klokken 27. januar 2012 kl. 21.56 , Blogger by.bak - interior & lifestyle blog sagde ...

Den skal nok blive fin. Ser lækker ud og jeg er i øvrigt ret så vild med farven også

 
Klokken 27. januar 2012 kl. 22.54 , Blogger Iben sagde ...

Tusind tak for hjælpen Cecilie. Jeg er dybt imponeret over at du kunne tyde den.Sejt! Jeg vil lige kigge forbi den lokale garnpusher og høre hvad hun har på hylderne der kunne du til pind 6,5 mm (:

 
Klokken 28. januar 2012 kl. 00.22 , Anonymous Kamilla sagde ...

Ej, hvor er den bare sød. Gid jeg kunne strikke. Må have mormor igang med de mønstre - lige nu er hun ved at strikke veste til lillepigen.
Smut ind forbi min blog og deltag i min give away. Måske bliver du den heldige vinder af skønne sager til køkkenet fra Rie Elise Larsen. diary.dk
Kh Kamilla :)

 
Klokken 28. januar 2012 kl. 09.20 , Blogger Jeanette / Lutter Idyl sagde ...

Ej hvor er den bare fantastisk!....tak for link - skal da lige kigge lidt...Det er liiige mig :D

 
Klokken 28. januar 2012 kl. 11.44 , Blogger Cecilie sagde ...

Du spørger bare igen, hvis du ramler ind i problemer senere i opskriften:)

 
Klokken 28. januar 2012 kl. 11.45 , Blogger Cecilie sagde ...

Voksenudgaven er altså også bare for lækker! Den står også på ønskelisten her.

 
Klokken 31. januar 2012 kl. 16.46 , Blogger Christina Ravn sagde ...

Den er godt nok bare fin! Den må jeg strikke... gad vide om jeg kan finde ud af at følge opskriften på engelsk, hmm.. ?

 
Klokken 4. februar 2012 kl. 22.30 , Blogger Henny sagde ...

Hvor er den fin. Jeg kunne godt tænke mig at strikke den til mig selv.

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start