<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

http://hvadbiertaenker.dk

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Hvad bier taenker!: Jul på budget #4 Lav gaver med børnene - diy!

onsdag den 5. december 2012

Jul på budget #4 Lav gaver med børnene - diy!


Det er så hyggeligt, når ens unger bliver store nok til at lave julegaver selv,
men at finde på noget, som både er praktisk, anvendeligt og pænt at se på,
kan alligevel godt være en udfordring.

Prop og jeg har lavet en perlekrukke til dagplejemor,
og jeg synes, at den er blevet super fin!
Mon ikke der kommer til at ligge flere af dem under træet i år!?

***

Du skal bruge:


* Krukke med trælåg (Søstrene Grene, Tiger eller genbrugsen)
* Keramikperler i flere størrelser
* Lædersnøre 3 mm
* Børnetegning
* Boremaskine og bor (4-5 mm)
* Lim
* Lak på spray
* Evt. dymo


Sådan gør du:

* Tegn fine tegninger med dit barn (man må gerne koordinere farverne;)
* Tegn låget af på tegningen og klip ud
* Bor et hul midt i låget med et træbor. Bor fra ydersiden.
* Lim tegningen fast og lad tørre helt
* Laker tegningen med spraylak i 2 lag
* Prik hul i tegningen. Først med en lille nål fra bagsiden og derefter med eks. en strikkepind fra forsiden.
* Lad svesken vælge perler til låget (igen må man gerne farvekoordinere)
* Bind en knude i den ene ende af snøren. Træk perlerne på, stik igennem hullet fra ydersiden og bind en knude på bagsiden. Husk at stramme godt til.

FÆRDIG

Tips: 
Perleuniverset.dk har et fint udvalg af keramikperler. Der i blandt bronze farvede - dem skal jeg have!
Hvis du ligger inde med en dymo, kan du sætte en i bunden, som fortæller, hvad tegningen forestiller.

Her er det "Sejlskib"

 Min er desværre uden batteri, så der må jeg være billeder skyldig.


Samlet pris for en perlekrukke:
kr: 30,00
 

God fornøjelse!
Det med småt:
Alle billeder og tekst tilhører mig, og må ikke gengives uden min skriftlige tilladelse.
Den angivede pris afspejler mine tillægsudgifter, og kan derfor ikke anses for prisen for de samlede omkostninger ved at lave projektet.
Hvis du benytter min diy, bliver jeg meget glad, hvis du linker tilbage til mig.

9 kommentarer:

Klokken 5. december 2012 kl. 11.19 , Blogger Willemoes sagde ...

Det var en fantastisk ide - det skal jeg da helt sikkert lave med ungerne!

 
Klokken 5. december 2012 kl. 11.19 , Blogger Julia Hausfrau sagde ...

Super god idé!

 
Klokken 5. december 2012 kl. 11.38 , Blogger Libbie sagde ...

Smukt!!

 
Klokken 5. december 2012 kl. 14.55 , Blogger Camomilla sagde ...

Uhh, fantastisk idé! Smukt og brugbart. En skam at vugge-børnene hos mig har været i gang med julegaverne, men så er der en idé til næste år :-) Dejligt du deler, kh Camilla

 
Klokken 5. december 2012 kl. 15.10 , Blogger trinesoehest sagde ...

Vildt god julegaveide! Tak for den!!

 
Klokken 5. december 2012 kl. 16.50 , Blogger Pustetrolden sagde ...

Super god gave ide.

Mine piger laver også hvert år julegaver til bedsteforældrene.

 
Klokken 5. december 2012 kl. 17.19 , Blogger Karina Viki sagde ...

Fantastisk ide - det skal helt sikkert prøves af med ungerne - perfekt gave til mormor og farmor til smykker osv :)

Skal nok linke når de kan blive vist frem efter jul (de læser nemlig begge med på bloggen)

Kh Karina

 
Klokken 5. december 2012 kl. 22.02 , Blogger Anita sagde ...

Fin krukke - og godt farve koordineret af moren ;)
Tror jeg skal lave noget tilsvarende med min lille krudtugle.
Hvis du endnu ikke har været forbi - så kig gerne med hos mig: itasalbum.blogspot.dk

 
Klokken 5. december 2012 kl. 23.09 , Blogger Ulla Røjkjær sagde ...

Det nummer kan I optræde med.....
Nej helt ærligt.. Hvor er det en skøn ide... Godt fundet på...

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start