<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

http://hvadbiertaenker.dk

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Hvad bier taenker!: Ønsker til det nye hus...

lørdag den 23. februar 2013

Ønsker til det nye hus...

Når man flytter, må man gerne shoppe nyt
- det står selv i reglerne, ikk?

Her har jeg samlet nogle af de ting, som jeg ønsker mig til vores nye hjem.
Noget køber vi selv, og noget ønsker jeg mig i fødselsdagsgave,
for det er nemlig lige om ikke så længe heller:

Ikea Hemnes vitrineskab
 
Jeg har længe ønsket mig et vitrineskab til bøger og nips, men jeg synes, at de enten er afsindigt dyre,
eller også skal de restaureres fra bunden,
og det kender jeg mig selv godt nok til at vide, at jeg ikke lige får gjort.

Ikeas bud er faktisk rigtig fint.
Helt neutralt og med træhylder, og så er prisen på 1999 kr faktisk også helt iorden.
Jeg synes det er pænt, og det synes manden heldigvis også!
 

Bønnebord fra DesignerZoo
 
Vi har smidt vores sofabord ud.
Det var mørkt, ridset og sådan lidt "uden-for" stil, så jeg har trawlet nettet rundt for at finde et nyt, som falder i smag.
Det endte med DesignerZoo's klassiske bønnebord,
som jeg er ret forelsket i.
Jeg er å udkig efter en ganske særlig laminat, som de ser ud til godt at kunne skaffe.
Nuuij, jeg glæder mig, krydser fingrer og håber, at det er den rigtige.
4 ugers leveringstid - og så er det mit!
 
 
 
 
Jeg er helt tosset med Jacques Adnets lækre ikonspejl med bælteremmene.
Det er smukt, rustikt, klassisk, og laaaaaangt uden for min budget ramme!

I stedet har jeg fundet House Doctors Bolina spejl, som jeg synes er en værdig erstatning:

 
Bolina spejl fra House Doctor
 
 Kæden skifter jeg ud med en tyk lædersnøre, og så er stilen da derhen af, ikk?
Det skal hænge i gangen over min farmors gamle jalousi-kommode,
det bliver så fint!
- og så er 351 kr er vist en pris, alle kan være med på.



Jeg har arvet mine forældres gamle flowerpot lamper.
 
De har ligget i kælderen i mange år snart, men nu skal de op og sættes i stand.
De skal slibes og males og have nye fatninger,
og så skal de hænge og pynte fint i vores nye køkken.
Måske skal de være turkise?
- eller grå?
- eller måske to forskellige farver, som stemmer godt sammen?
 

Prints af Sofie Børsting
 
Jeg ønsker mig nyt til væggen, bl.a. en illustration (eller to) af Sofie Børstings forunderlige univers.
Disse to er klare favoritter
 

Vitra Eames Utensilo II
 
Orden er også en ting, jeg ønsker mig, og Vitras Utensilo har jeg ønsket mig i mange år.
Til alt det løse, som vi altid har flydende i gangen; nøgler, kvitteringer, kuglepenne, blokke, batterier osv.
Jeg synes, at den er fantastisk!
 

Moth lampe Studio Snowpuppe
 
Åh, den lækre Moth lampe ønsker jeg mig også.
I dyb tøset pink, som giver mig lyst til candyfloss og slikkepinde.
Måske over sofabordet - det vil være fint!
 

HAY colorblock pink
HAY S&B minimal
 
Lækkert sengetøj fra HAY er også på ønskelisten. 
Bare et enkelt sæt af hver, som jeg vil putte en tynd dyne i,
og quilte til en sommerplaid.

Jeg kan godt se mig selv sidde ude i forhaven og nyde aftensolen,
med en ternet lækkerhed over mig og et strikketøj i hånden.

6 dage tilbage
 
JUHUU
♥ ♥ ♥

5 kommentarer:

Klokken 23. februar 2013 kl. 15.28 , Blogger Anita sagde ...

Sikke nogle lækre sager du har fundet - glæder mig til at se kig fra jeres nye hjem :)

 
Klokken 23. februar 2013 kl. 15.37 , Blogger A + K = ♥ sagde ...

Uh, hvor gad jeg godt have en flower pot! Og så i valgfri farve - det kan ikke blive meget bedre (: Tror jeg ville vælge karry, petroleum eller rust (:

- Kit

 
Klokken 23. februar 2013 kl. 17.21 , Blogger Camomilla sagde ...

Når man flytter, SKAL man shoppe nyt og sikke nogle lækre sager, du har fundet frem! Jeg var i Normann Copenhagens butik på Østerbro i går. Der har de mange af de ting, du ønsker dig og jeg var helt solgt :-) Butikken i sig selv er virkelig inspirerende. Christina fra KreaVilla, har lavet en lampe i snowpubbe-stil - se DIY her: http://kreavilla.blogspot.dk/2013/01/snowpuppe-diy.html

Jeg ønsker jer held og lykke med flytningen og håber du har det godt :-)
Knus Camilla

 
Klokken 23. februar 2013 kl. 20.18 , Blogger Unknown sagde ...

Lækre ønsker....

Jeg har lige foldet en lampe i stil med den du ønsker!

Har forøvrigt også for nyligt set på en blog ( husker desværre ikke hvilken!) et rundt spejl fra IKEA monteret med et genbrugsbælte, hvis det var noget!

 
Klokken 24. februar 2013 kl. 17.27 , Blogger Mette Lindberg Bjørn sagde ...

Hej!
Så dejlig, hyggelig og inspirerende blog! Det lyder så fint med det quiltede tæppe -kan sagtens se det for mig - men hvordan???

God flytning!

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start