<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

http://hvadbiertaenker.dk

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Hvad bier taenker!: 5 uger i krigszonen

fredag den 2. november 2012

5 uger i krigszonen

 Lille Virgil bliver 5 uger idag!

Tiden både flyver af sted, står stille og går baglæns indimellem, for vi lever i en krigszone af gråd, søvnløshed, bekymringer og magtesløshed.

Man kunne kalde det god, gammeldags babykolik, men det er bare så unuanceret og bredt og ikke definerbart, så jeg har brug for at sætte flere etiketter på.

Alma var som baby låst i nakken, mellemgulvet og hoften, hvilket vi opdagede alt for sent. Hendes første måneder var helt forfærdelige, og lige meget hvor vi henvendte os for hjælp, blev vi spist af med, at hun havde kolik, og vi måtte stå tiden igennem. Som nybagte førstegangs forældre har man ikke megen status i forhold til læger og sundhedsplejersker, og det der med at stole på sin mavefornemmelse... det slår altså først til efter 6 måneder.
Vi flyttede 'på landet' da prop var 3,5 mdr, og først da en ny (og fantastisk) sundhedsplejerske kom til, var der nogen, der virkelig lyttede til os.
Jeg tør godt at sige, at hun reddede både vores barn og vores ægteskab!

Klog af skade fik vi tjekket V hos kiropraktor og kraniosakral terapeut, da han var blot et par dage gammel; 
...samme låsning, samme symptomer...
Ordene ramte som en hammer i hovedet på mig, og skrækken for at skulle samme årelange kamp igennem igen bider mig i haserne.

Vi står midt i orkanen nu, og aner ikke, om den løjer af om 2, 6 eller 10 måneder.
Vi prøver at vende vores erfaringer til et værktøj til at håndtere det hele, men det er svært ikke at falde i et sort hul indimellem, og synes det hele er skide uretfærdigt!

Kraniosakralen var her igår. Hun er det mest mystiske kvindemenneske, jeg er stødt på... Ser lidt forhutlet ud, sorte havenegle, viltert hår, varmt hjerte og en kæmpe viden, som hun deler ud af.
Det er tydeligt, at hun brænder for sit hverv, og hun har et fantastisk tag på børn, som jeg virkelig beundrer.
Men... behandlingerne er hårde ved et moderhjerte, for Virgil skreg ulykkeligt i hele den time, hun var her. Jeg måtte gå ud af rummet flere gange for ikke at bryde sammen i gråd, og jeg kan mærke tigermoderen i mig komme springende - nu skal der ikke mere smerte til mine børn!

Vi er på rette vej - det ved jeg!
Vi er i trygge hænder - det ved jeg!
Vi er i de rette hænder - det ved jeg!

Vi kan klare det - det ved jeg også - det skal vi sgu'!
Jeg minder mig selv om, at der også venter et ægteskab på den anden side. Et ægteskab, som der ikke har været plads til i de sidste par år, og som endnu engang må på stand by, til verden står stille.

Jeg lægger brødkrummer ud, så jeg kan finde tilbage igen...

24 kommentarer:

Klokken 2. november 2012 kl. 12.21 , Anonymous Anonym sagde ...

ÅH ja det er svært at stå med, håber i kommer godt igennem det :o)

 
Klokken 2. november 2012 kl. 12.31 , Anonymous Kahr Kreation sagde ...

Så fantastiske de små væsner er, lige så hårdt er det for forældrene og ægteskabet. Hold fast i håbet om lys forude - det gør jeg!
Kh Line

 
Klokken 2. november 2012 kl. 12.39 , Blogger Kathrine sagde ...

Årh øv det lyder hårdt. Troede at indlægget ville hande om det første tigerspring da du skrev 5 uger, det har vi nemlig lige været igennem her.
Det var dog slet ikke så hårdt som jeres situation lyder som. Det meste her kunne klares med en vikle tæt på mor.

Al mulig styrke til jer for at klare tiden i skal igennem.

Mange tanker og kh

Kathrine

 
Klokken 2. november 2012 kl. 12.54 , Blogger by.bak - interior & lifestyle blog sagde ...

Åh søde du, jeg får en lille klump i halsen - så længe du føler, at I vælger den rette vej, så er jeg sikker på, at det ER den rette vej. Troen er en stor del af succesen. Og ja, I finder selvfølgelig vej tilbage til hinanden, din mand og du. Tanker og styrke herfra :-)

 
Klokken 2. november 2012 kl. 13.40 , Blogger Citronmoster sagde ...

For pokker hvor får jeg lyst til at komme og gi dig et kram. Stakkels alle jer. Jeg sender et pust til den lille mand og håber i har lidt aflastning i kan trække på.
Ønsker jer en fredelig weekend :)

 
Klokken 2. november 2012 kl. 14.15 , Blogger Pustetrolden sagde ...

Åhh hvor er han nuttet din lille Virgil.
Åhhh jeg kan virkelig sætte mig i dit sted. Vores første fødte Sille havde også det de kalder kolik. Vi prøvede alt, kiropraktor, zoneterapi, healing og babymassage men intet hjalp. Vi var indlagt på sygehuset, men der var ingenting galt sagde de bare kolik åhhjj. Pigebarnet skreg og skreg hvor var det forfærdeligt og hårdt at være mor og kæreste. Jeg noterede i perioder hvor meget hun skreg. Det højste antal timer var 18 på et døgn. Silles kolik holdte pludselig op efter 7 mdr. og har aldrig været syg siden. Vores nr. to Emma var en sove baby. Hun skulle bare have sin flaske, tør ble og masser af kærlighed og masser af søvn. Men kollikken sidder stadig i mig og jeg får helt ondt i maven når jeg hører din historie. Jeg har desværre ingen gode råd. Jeg sender en masse kram og varme tanker.

 
Klokken 2. november 2012 kl. 15.27 , Anonymous Anonym sagde ...

Kære dig, jeg vil anbefale dig Physioga - Julie Hjelm på Frederiksberg. Hun er uddannet fysioterapeut kombineret med kraniosakral. På under 30 min. fandt hun årsagen til min datters "kolik" der havde stået på i 10 mdr. Behandlingen gjorde ikke ondt og resultatet kom med det samme efter blot 1. gang. Hun er dybt professionel og jeg har efterfølgende hørt lignende historier fra samme sted. Jeg kunne ikke selv overskue at søge hjælp før det havde stået på alt alt for længe, men jeg ville ønske at jeg havde besøgt hende her noget før. Hun er en ægteskabsredder!! Hilsen Maria

 
Klokken 3. november 2012 kl. 10.25 , Blogger Unknown sagde ...

Hej Cecilie. Tak for din kommentar på min blog. det lyder som om vi er i samme båd. Kan kranio sakral også løsne andet end hoved og nakke? jeg er nemlig lidt i vildrede om det er en kiropraktor vi skal henvende os til, eller om det er kranio sakral der skal til? Dejlig bassemand du har dig :) Mange hilsner Maja

 
Klokken 3. november 2012 kl. 12.19 , Anonymous Anonym sagde ...

Hejsa - jeg vil rigtig gerne give dig et råd.....For jeg har haft de samme problemer

Kraniosakralterapeuter med sorte havenegle og viltert hår lyder sgu ikke rart i mine ører - Jeg ville vist endda henvise personen til hoveddøren med det samme. Privat kraniosakralterapi er jo en gråzone.
men der findes hjælp at hente i offentligt regi. Min datter havde kranioasymmetri da hun var lille - hun ville ikke vende hovedet til begge sider - og var enormt spændt i kroppen pga. dette. Vi fik via vores sundhedsplejerske kontakt til kommunens ergoterapeut, der kom og gav blid massage hun var yderst rolig og meget hygiejnisk :0) Måske vil du -og Virgil ikke mindst- føle sig bedre tilpas, hvis jeres sundhedsplejerske på denne måde har været inde og sagt god for behandling.
Mange kærlige hilsener fra BBirgitte

 
Klokken 3. november 2012 kl. 12.24 , Anonymous Anonym sagde ...

Åh - glemte at sige, at min datter var 4-5 måneder og også havde kolikagtige symptomer. To gange massage, og hun løsnede så meget op, at hun kunne dreje hovedet til begge sider, "kolikken" forsvandt og hun begyndte at kunne dreje sig.

Mange gange held og lykke
Birgitte

 
Klokken 3. november 2012 kl. 16.54 , Blogger Cecilie sagde ...

Tak Isa, vi ved jo, at der lys et sted forude. Det skal vi bare huske at minde os selv om midt i kaos:)

 
Klokken 3. november 2012 kl. 16.55 , Blogger Cecilie sagde ...

Det gør vi... og husker at nyde de små ting undervejs:)

 
Klokken 3. november 2012 kl. 16.57 , Blogger Cecilie sagde ...

Tak søde Kathrine:)
Åh, tigerspring... Dem havde jeg faktisk glemt... Det tager sikkert en del af æren også. Viklen virker heldigvis også det meste af tiden her.

 
Klokken 3. november 2012 kl. 16.59 , Blogger Cecilie sagde ...

Jeg ved, vi er på rette vej - hvis man dog bare kendte tidsperspektivet også:/
Tak for tanker. De varmer:)

 
Klokken 3. november 2012 kl. 17.00 , Blogger Cecilie sagde ...

Tak søde du. Vi er heldigvis to i weekenderne.. Det hjælper:)
Dejlig weekend til dig!

 
Klokken 3. november 2012 kl. 17.02 , Blogger Cecilie sagde ...

Kram og tanker er vist det eneste, der kan lindre lige nu, for resten må vi bare stå igennem. Jeg må indrømme, at jeg ikke har megen tillid til læger og speciallæger, når det gælder mine børn...Man skal selv være ekspert og stole på sine fornemmelser!

 
Klokken 3. november 2012 kl. 17.06 , Blogger Cecilie sagde ...

Hej Maria
Tak for din anbefaling! Vi er i gode hænder hos 'vores' kiropraktor og kraniosakral, som har arbejdet sammen i flere år.
Jeg ville ønske for alle mødre, at et sådan tjek var obligatorisk - lige som lægebesøget er det.
God weekend:)

 
Klokken 3. november 2012 kl. 17.17 , Blogger Cecilie sagde ...

Hej Maja
Kraniosakralen arbejder fra kranie til bækken, så det er hele baby, de kigger på. Hun arbejdede med Virgils mellemgulv sidste gang, og hun mener, at hans låsning der, er med til at give ham luft i maven og gøre det svært at komme af med prutten. Det har også indvirkning på vejrtrækningen - han kan ikke trække vejret helt ned i maven, og sover derfor meget let og ikke så længe af gangen.

Kiropraktor og kraniosakral er et godt team, og de kan henvende dig til dem uafhængig af hinanden - jeg ville dog starte hos en kraniosakral, og så kan denne måske anbefale en kiropraktor?
Håber, du kan bruge rådet:)

 
Klokken 3. november 2012 kl. 17.19 , Blogger Cecilie sagde ...

Hej Birgitte
Tak for dit råd!:)
Vi er i gode hænder, det ved jeg. Og de sorte havenegle (som bliver skuret før hver behandling), er en del af hendes charme. Sammen med kiropraktoren lavede de mirakler på vores datter, og jeg ved, at de kommer til at gøre det samme for Virgil. Jeg vil til hver en tid anbefale hende til andre med samme problemer:)

 
Klokken 3. november 2012 kl. 23.07 , Blogger Unknown sagde ...

Mange, mange tak, det kan du tro vi kan :)

 
Klokken 4. november 2012 kl. 21.12 , Blogger Pustetrolden sagde ...

Vores kiropraktor sagde dengang også at ethvert nyfødt barn burde ses efter af en kiropraktor. Der er rigtig mange børn der har noget med nakken og ryggen. Håber virkelig for alle kommende mødre og nyfødte at lægevidenskaben åbner op og ser lidt bredere og tager kiropraktorernes viden til sig.

 
Klokken 5. november 2012 kl. 13.08 , Anonymous Anonym sagde ...

Kære Cecilie... Hvor jeg føler med dig. Vil ikke komme med anbefaling af den kraniesakral/ fys vi brugte efter 10 mdr i helvede med vores nr 2 (han var vågen mellem 10-16 gange om natten og sov kun 45 min ad gangen om dagen!!), da det lader til du er ganske tilfreds:-) Men vil bare sende dig en masse varme tanker, ved hvad du/ I gennemgår og det er møg hårdt....Men der er lys forude så husk brødkrummerne- det er det vigtigste:-) Kærligst Kamilla

 
Klokken 14. november 2012 kl. 13.06 , Blogger ingasteinajoh sagde ...

Kos og klem til dere. Vi var igjennom det samme og har et barn som først fikk hjelp av kiropraktor 9 uker gammel. Det hjelp noe, men først når han var 7 år fikk vi høre om Kiss-kidd syndrome. Han har nå etter å ha fått hjelp av en manuell behandler fått et helt nytt liv. Ja, det gjør vondt for morshjertet ¨å høre når de "knekker" de opp :(
Lykke til videre :)


 
Klokken 20. november 2012 kl. 20.57 , Anonymous Anonym sagde ...

Håber du når at se min hilsen :-).. jeg er mor til 3 små og de har hver været igennem samme forløb som det du beskriver. 3. Barn startede som de andre to og det resulterede i at vi måtte gøre noget. Jeg startede på en kostomlægning jeg stoppede med alt mælk og korn altså det der nu hedder lchf eller paleo. Det var hårdt at ændre. Men det gjorde en forskel for mit barn. Vi fik ham tilbage han er pudsigt nok heller ikke øre barn som de andre to og han bruger færre sygedage. Kh Didde

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start