<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

http://hvadbiertaenker.dk

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Hvad bier taenker!: #farligmus

tirsdag den 5. februar 2013

#farligmus



Vi har sådan et barn, som hverken vil have sat hår, males i hovedet, eller have fjollet tøj på.
Selvstændigheden træder tydeligt frem, og stædigheden... ja, den har hun altså ikke fra mig:)

Oveni kombinerer vi så moderens kræsenhed (og nærighed) i forhold til diverse udklædninger i polyester til mange hundrede kroner - og så må hun gerne kunne bruge den bagefter også...

Det giver altså nogle udfordringer til årets fastelavnskostume, som helst gerne skal ligne en udklædning, men som også gerne skal passe den unge dames smag (og moderens).

Valget det faldt, som I kan se, på en mus i kjoleform, og så skal jeg have syet en hat med ører på.
Kjolen er næsten færdig - mangler lige knapper og en hale.
Jeg har taget udgangspunkt i denne spencerkjole fra Minikrea. 
Mønsteret er nemt at arbejde med, men efter opsyning synes jeg, at modellen er en anelse smal...
(til min smag i hvertfald)

Jeg har vendesyet hele molevitten og vendt igennem en side i foret. Bagefter har jeg kantsyet hele vejen rundt. Lommerne har jeg selv tilføjet.

Billeder med indhold kommer snarest.

Nyd dagen

18 kommentarer:

Klokken 5. februar 2013 kl. 09.11 , Blogger Anette sagde ...

Glæder mig til at se den med indhold - den ser rigtig fin ud :)

 
Klokken 5. februar 2013 kl. 09.14 , Blogger Nørkle Tøserne sagde ...

Den er rigtig fin. flot arbejde.
Mvh Rikke

 
Klokken 5. februar 2013 kl. 09.15 , Blogger Joan sagde ...

Hvor er den flot...og fin efter fastelavn også :-)

 
Klokken 5. februar 2013 kl. 09.36 , Blogger Julie Søndergaard sagde ...

Den er bare über fin! Altså, 1000000 gange finere end polyester udklædning fra BR og deslige.

Kh

 
Klokken 5. februar 2013 kl. 10.18 , Blogger Trine/Stjernepels sagde ...

Iih, så godt denne i dit forrige indlæg, og jeg er vildt begejstret, den er SÅ fin, din udgave! Lækker detalje med leo-foret, og smukke lommer! Well done, et kostume med stil!! :-)

 
Klokken 5. februar 2013 kl. 10.46 , Blogger (Fra Mette) sagde ...

Den er farlig fin :)

 
Klokken 5. februar 2013 kl. 11.27 , Blogger Tanja's Verden sagde ...

Jeg synes kjolen er så sød :)

 
Klokken 5. februar 2013 kl. 12.32 , Blogger Citronmoster sagde ...

Den er så fin :)

 
Klokken 5. februar 2013 kl. 13.25 , Blogger Anita sagde ...

Hvor er den bare sød, super idé både med knurhår og kattepoter og det hele :) Glæder mig til at se den in action... Ha en skøn dag. Kh Anita

 
Klokken 5. februar 2013 kl. 14.44 , Blogger Boldreels kreative hjørne sagde ...

Den er rigtig sød :o) jeg overvejer en hund.. ikke til fastelavn, men bare som en sød anderledes kjole.. jeg så inspirationen i weekenden på AOH messen, men vil bestemt også lade mig inspirerer af dig ;o)

 
Klokken 5. februar 2013 kl. 18.09 , Blogger Finurligheden sagde ...

Den er så skøn. Vi er desværre ikke nået længere end til det meget syntetiske;-)

 
Klokken 5. februar 2013 kl. 20.40 , Blogger Thea Vaskavulla sagde ...

meget fint - og altid rart med ting hvor de kan bruges bagefter :) her overvejer jeg også om den snart tre-årige skal være en mus på fredag i børnehaven. Jeg tænker at lave et jumpsuit til ham med hætte på med ører og så en hale - tænker at hale og hætte skal kunne knappes af og på så den, som du også nævner, kan bruges bagefter også :)

 
Klokken 5. februar 2013 kl. 21.35 , Anonymous Anonym sagde ...

Nej hvor er den kær. Og smart at den kan bruges bagefter! Hav en dejlig aften.

Kh. Sandra / frk. lillemus

 
Klokken 5. februar 2013 kl. 22.00 , Blogger Anja Krull sagde ...

Hvor er den fin :)

 
Klokken 6. februar 2013 kl. 05.50 , Blogger Anita sagde ...

Den er bare så super fin. Er heller ikke god til det der med at gå ud og købe et polyester-kostume til alt for mange penge.... Hun bliver da den fineste lille mus:-)

 
Klokken 6. februar 2013 kl. 19.10 , Blogger Cecilie sagde ...

Tak for alle de fine kommentarer, jeg er også selv ret pjattet med den, og det er bestemt ikke utænkeligt, at der kommer flere varianter med andre dyr. Idéen er ihvertfald sød, synes jeg.

Imorgen bliver hele udstyret forhåbentlig færdig, så jeg kan vise den lille leomus frem:)

 
Klokken 7. februar 2013 kl. 08.10 , Blogger Karen sagde ...

Super lækker, det er bare den sødeste mus, den måtte godt bo i mit hus.
Kh.
Karen

 
Klokken 7. februar 2013 kl. 23.40 , Blogger gugge/Katrine sagde ...

Hvor er den bare fin!!

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start