<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

http://hvadbiertaenker.dk

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Hvad bier taenker!: Diagram på babytæppe med harlekin tern/Free pattern chart for babyblanket with Harlequin

fredag den 12. april 2013

Diagram på babytæppe med harlekin tern/Free pattern chart for babyblanket with Harlequin


Jeg har strikket et babytæppe til Virgil med trekanter og harlekin tern.
Faktisk har det været i gang siden februar, men det kolde vejr fortsætter jo "heldigvis",
så vi kan forhåbentlig nå at bruge det et par måneder.

Diagrammet har jeg lavet i Knitbird,
et fint lille stykke værktøj til strikkenørder som mig.
Mønsteret består udelukkende af ret- og vrangmasker, så selvom du er strikke novice,
kan du sagtens være med.
Du skal dog kunne læse et diagram, da jeg ikke har lavet en skreven opskrift.

Tæppet er strikket i Rowan Cosy Wool, men kan erstattes af eks Drops Nepal eller Paris.

Symboler: (bemærk at nogle symboler ikke er standard)
X = ret på alle pinde
* = Vrang på retsiden, ret på vrangsiden
"Blank" = Ret på retsiden, vrang på vrangsiden

Strikkefasthed: 16 masker = 10 cm 
Rundpind #6
Garnforbrug: 3 ngl Rowan Cosy Wool fv. 04. Ren uld, 125 m/100 gram
Mål: 60x80 cm efter blok

Diagrammet ligger som billede herunder, højreklik og gem på computeren:

OBS:
Designet tilhører mig, og derfor ikke gengives hverken som billede eller i skreven form uden min skriftlige tilladelse. Mønsteret er udelukkende til personligt brug, og må derfor ikke anvendes til kommercielle formål. Link gerne til mig, hvis du bruger mit mønster.

God strikkelyst:)

*********************

Free patternchart for a babyblanket/strollerblanket with triangles and harlequins.
Knitted in Rowan's Cosy Wool it's perfect for a chilly day.


Facts:

Chart symbols: (please note that not all symbols are standart symbols)
X = Knit on all rows
* = knit on wrongside, purl on right side
"Blank" = Purl on wrongside, knit on right side
 Gauge: 16 st = 10 cm
Needles: #6
Yarn: 3 skeins od Rowan Cosy Wool color 04
Size: 60 cm x 80 cm after blocking

Right-click on the chart above and save to harddisk.


This is my design.
Pattern is for personal use ONLY. 
Do not redistribute pattern chart or written instructions.
Please link back to me, if you use my pattern.

 Happy knitting!

13 kommentarer:

Klokken 12. april 2013 kl. 21.29 , Anonymous Berit sagde ...

Hvor er det altså fint!

 
Klokken 12. april 2013 kl. 21.47 , Blogger ☆ b r i n k ' ☆ sagde ...

Ihhh fedt du har lagt det på bloggen :-) Har beundret dit tæppe gennem strikkeprocessen.

 
Klokken 12. april 2013 kl. 21.56 , Blogger Bebakrea sagde ...

Det ser flot ud, selvom den er enkel :-)

 
Klokken 12. april 2013 kl. 21.57 , Blogger Mig og Maya sagde ...

Åhr, hvor er det fedt, kære Cecilie. Han er en heldig lille dreng. Knus Heidi

 
Klokken 13. april 2013 kl. 06.58 , Blogger Marie // Maries Fabrik sagde ...

Hvor er det fint og simpelt. Har du nogle forslag til garntype hvis man ønsker at lave lignende i bomuld?

 
Klokken 13. april 2013 kl. 07.17 , Blogger Cecilie sagde ...

Drops Paris er ren bomuld med samme strikkefasthed, så det kan være et bud:)

 
Klokken 13. april 2013 kl. 09.58 , Blogger Anja (KakTusser) sagde ...

Hvor er det bare skønt. Jeg skal helt klart prøve kræfter med din opskrift.
Kh Anja.

 
Klokken 13. april 2013 kl. 10.49 , Blogger Unknown sagde ...

Fantastisk! Dét tror jeg helt sikkert jeg skal prøve når der er et af de andre projekter der bliver færdige. :)

 
Klokken 13. april 2013 kl. 12.04 , Blogger Tanker fra Anker sagde ...

Hvor er det flot, næste tæppe kunne sagtens blive dit :-)

 
Klokken 13. april 2013 kl. 15.44 , Blogger Jeanette / Lutter Idyl sagde ...

Ej det er simpelthen så smukt Cecilie...bukker mig i støvet! Og NU skal jeg altså snart lære at strikke ordenligt! ;D

 
Klokken 14. april 2013 kl. 11.17 , Blogger Charlotte kaae sagde ...

Så smukt, klassisk og lækkert.

 
Klokken 14. april 2013 kl. 14.43 , Blogger Marie // Maries Fabrik sagde ...

Tak :-) Og nu tror jeg så faktisk alligevel jeg vil holde mig til uld. Det er godt at være så beslutsom. Har allerede fundet rundpinden frem fra gemmerne og kan ikke vente med at komme igang.

 
Klokken 14. april 2013 kl. 18.59 , Blogger Anne sagde ...

Ej, hvor er det bare pænt!

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start