<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

http://hvadbiertaenker.dk

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Hvad bier taenker!: Jul på budget #3 Kræmmerhuse i skind - diy!

tirsdag den 27. november 2012

Jul på budget #3 Kræmmerhuse i skind - diy!


Kræmmerhuse hører julen til, og lavet i skind, får de både et eksklusivt og organisk udtryk.
Jeg har valgt douche farver, men skind findes jo i hele regnbuen og med alverdens præg,
så du kan lave nogen, der passer ind i din jul.

***

Du skal bruge:


* Skind i en tynd kvalitet
* Dobbeltklæbende tape
* Saks og skarp hobbykniv
* Skæreplade
* Skabelon - evt. herfra!
* neutral tusch eller fedtpen
* Lædersnor 3 mm eller lign. til ophæng


Sådan gør du:

* Tegn skabelonen af på skindets lurv side med tusch eller fedtpen.
* Klip eller skær ud. Hvis du har tegnet med tusch, kan du prøve at klippe lige inden for stregen.
* Sæt tape på samleflappens yderside og saml kræmmerhuset nedefra og op. Klip evt. skindet til i samlingen foroven, hvis der er uregelmæssigheder. 
* Marker med en prik i hver side, hvor snøren skal monteres og skær forsigtigt en lille rille
* Bind knude på snoren og træk den igennem udefra og inde og ud igen i den anden side.
* Bind knude på den anden ende og nyd dit værk!

FÆRDIG

Tips:
Hvis du ikke selv ligger inde med skindrester, kan du ofte finde nogle spændende stykker hos Skindhuset (eller enhver anden skindforretning). Du kan også gå på jagt i den lokale genbrugs efter en billig taske/jakke/nederdel etc. Ruskind fungerer også fint.

Lædersnøre varierer meget i pris og kvalitet.  Jeg køber mit hos Smykkebixen, hvor de både har et stort udvalg og god kvalitet.

    
Samlet pris for kræmmerhusene:
kr: 0


God fornøjelse!
Det med småt:
Alle billeder og tekst tilhører mig, og må ikke gengives uden min skriftlige tilladelse.
Den angivede pris afspejler mine tillægsudgifter, og kan derfor ikke anses for prisen for de samlede omkostninger ved at lave projektet.
Hvis du benytter min diy, bliver jeg meget glad, hvis du linker tilbage til mig.

12 kommentarer:

Klokken 27. november 2012 kl. 11.49 , Anonymous Line / Kahr Kreation sagde ...

hvor er det en fin DIY. Jeg har fået en pose skindrester af min mor. Det kan jo fint gå til et par kræmmerhuse! Tak fordi du deler :-)
Kh Line
P.S. Kan man evt lave hullet til snoren med en hultang?

 
Klokken 27. november 2012 kl. 13.47 , Blogger Cecilie sagde ...

Det kan du sagtens Line. Jeg tog bare den nemme løsning med færrest mulige værktøjer:)
Smid endelig en kommentar, hvis du får lavet nogen, så linker jeg til dig:)
Kh C

 
Klokken 27. november 2012 kl. 13.49 , Blogger Pernille - Mormedmere sagde ...

Super fine kræmmerhuse - lige til at gå til. Når jeg engang finder alle mine krea ting i kasserne må jeg i gang :o)
Tak for inspiration

 
Klokken 27. november 2012 kl. 14.24 , Blogger Maiken sagde ...

De er sørme fine og gør sig virkelig godt i doucede farver. Jeg er helt enig med dig i at det giver et mere eksklusivt look. :)

 
Klokken 27. november 2012 kl. 15.37 , Blogger Charlotte kaae sagde ...

God ide, jeg har igen linket til dig på min blog, så flere kan lave dine fine ting :-)

 
Klokken 27. november 2012 kl. 19.47 , Blogger M sagde ...

God ide! og flotte farver du har valgt :-)

 
Klokken 27. november 2012 kl. 19.53 , Blogger Anja Krull sagde ...

De er virkelig flotte, det er så fint det julepynt du viser frem i øjeblikket :)

 
Klokken 27. november 2012 kl. 20.30 , Blogger LeizyB sagde ...

Det ser super godt ud, man kan absolut ikke se, at du holder jul på budget!

 
Klokken 27. november 2012 kl. 22.02 , Blogger Min stil sagde ...

Flotte kremmerhus.
:) Susanne

 
Klokken 27. november 2012 kl. 22.03 , Blogger Anne sagde ...

De er virkelig fine:)

 
Klokken 27. november 2012 kl. 22.21 , Blogger Maria sagde ...

Nøj, de er lækre!!

 
Klokken 27. november 2012 kl. 23.20 , Blogger Snullemor sagde ...

Meget lækre...hvorfor har jeg ikke lidt skind i gemmerne? De vil nok blive lidt langhårede hvis jeg bruger kaninskindet ; )

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start