<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

http://hvadbiertaenker.dk

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Hvad bier taenker!: Følg med i Hvadbiertaenker

mandag den 18. marts 2013

Følg med i Hvadbiertaenker



De fleste af jer har nok læst om det -
google reader er død!

Det er altså ikke så dramatisk, som det lyder,
men hvis du er en af dem, som bruger Google reader til at følge med rundt omkring,
så er det nu, du skal finde et godt alternativ.

Jeg har prøvet tjenesten Feedly af, 
og den tror jeg altså bliver min fortrukne
fra lige præcis nu.
Tjenesten findes både til din browser på pc og som app til din smartphone,
den er gratis, og så importerer den automatisk alle dine feeds fra Google Reader over,
så du faktisk ikke behøver at røre en finger.

Jeg er slet ikke mester i den slags, og jeg mangler endnu at sætte mig ind i alle dens funktioner,
men det lader til, at man kan følge med i mange typer medier,
bl.a. Etsy og nyheder, hvilket jo også er ret fikst.

Du kan også følge Hvadbiertaenker på Bloglovin - klik på linket eller ude i højre side,
og som noget nyt kan du også følge Hvadbiertaenker på Facebook.
Facebook siden siden er stadig i Beta version, men jeg håber, du har lyst til at kigge med her fra starten af.

Jeg leder efter et alternativ til Google Friend Connect, 
som jo ved lukningen af Google Reader mister sin værdi.
Linky Followers skulle efter sigende være en værdig kandidat,
men jeg har endnu ikke fået sat mig godt nok ind i tjenesten, 
til at jeg har tilføjet den som mulighed på bloggen.

Har du nogen ønsker til måder at følge bloggen på,
så skriv dem gerne her.

*****

I´m looking for alternatives to Google Reader and found Feedly.
500.000 google users have already made the change and now so have I.
Have to say I´m very pleased with it´s userfriendly'ness,
I think I´ve found my future RSS feeder.

I´m looking at Linky Followers as an alternative to Google Friend Connect.
Can anyone recommend Linky or an alternative perhaps?

If you want to follow Hvadbiertaenker in the future (or keep following),
Feedly is highly recommended.
You can also follow me on Bloglovin and Facebook.

Come join me!

3 kommentarer:

Klokken 18. marts 2013 kl. 12.09 , Blogger Thea Vaskavulla sagde ...

Åh ja, jeg har så svært ved at gennemskue det der... så dvs., at dem man har som faste læsere på sin blog via google friend connect "faste læsere"-knappen, de skal melde sig på en af de andre (hvis de har lyst selvfølgelig)?..

 
Klokken 18. marts 2013 kl. 12.15 , Blogger Cecilie sagde ...

Det kan jeg godt forstå Thea, jeg kan faktisk heller ikke hitte rigtig rundt i det.
Man kan beholde Friend Connect muligheden på sin blog, så vidt jeg har forstået, men da dens egentlige funktion er at samle alle de steder, du følger i Google Reader (som lukkes), har den ikke andet end syns værdi fra 01 juli. Det vil sige, at dem, som bruger Google Reader skal til at bruge Bloglovin eller eksempelvis Feedly, hvis de vil have samme funtion som før.

Jeg har ikke selv brugt Google Reader, så jeg ved ikke, hvordan den fungerer, men nu hvor jeg har meldt mig til Feedly, kan jeg godt se det smarte i at have det hele samlet i en overskuelig liste.

Hvis du ikke selv bruger Google Reader, har det ingen betydning for dig, andet end at dit antal følgere via Google Friend Connect nok ikke kommer til at stige fremadrettet.

Gav det mening?

 
Klokken 18. marts 2013 kl. 14.26 , Blogger Janni F /Jannis Hjørne sagde ...

Jeg er hoppet på bloglovin-bølgen, og synes det fungerer fint for mig, men har ikke mødt Feedly (faktisk aldrig hørt om det før nu). Så det skal jeg da også lige have tjekket...
Ulempen ved bloglovin er, at man ikke lige umiddelbart kan se, hvem det er der følger bloggen - og det bruger jeg ellers nogle gange til at hoppe videre bare for at prøve nye blogs...
Tak til google for at give os lidt ekstra arbejde.

Mvh.
Janni
(jannishjoerne.blogspot.dk)

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start