<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

http://hvadbiertaenker.dk

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Hvad bier taenker!: "It's a boy!!!!"

søndag den 22. april 2012

"It's a boy!!!!"

Overskriften siger vist det hele, ikke?
Prop skal have en lillebror til september,
tænk at være så heldig at få lov at få en af hver.

Jeg må indrømme,
at det var ret overvældende i starten,
for det der med at have en tøs,
det kender jeg jo til hudløshed...

Det er sikkert ikke så meget anderledes,
det der med at have en dreng,
men det tog alligevel lige lidt tid at vænne sig til tanken om,
at huset ikke skal invaderes af en pige mere.

Nu hvor overraskelsen efterhånden har lagt sig,
glæder jeg mig helt vildt til vores lille løveunge kommer til verden.
Jeg har sådan en fornemmelse af,
at søskende får et helt særligt forhold,
når det er imellem en bror og en søster...?

**************

Midt imellem alt det praktiske som
navneforslag, tøjsortering og værelsesindretning,
kommer så det allervigtigste:

Hvad skal jeg dog strikke???

Jeg har surfet nettet tyndt for drengestrik, sytips og diy's,
men hvor er der dog overraskende lidt,
hvis man gerne vil styre udenom fodboldmotiver, biler, traktorer og andet 'drenge-ikonsk',
som altså bare overhovedet ikke er mig.

Har du nogen gode forlag?

På billedet har jeg samlet et udvalg fra min Pinterest mappe med baby drengeting,
hvis du selv mangler inspiration,
er du velkommen til at følge med HER (klik klik)

PS:
Collagen er lavet med Photovisi, som er et gratis online photoprogram.
Et lille tip hvis du lige som mig savner Picnik.

27 kommentarer:

Klokken 22. april 2012 kl. 09.09 , Blogger pif paf puf aka Lea. sagde ...

Endnu engang tillykke! HvAd med robotter? Synes de er så skønne. ;-)

 
Klokken 22. april 2012 kl. 10.07 , Blogger Cecilie sagde ...

Jamen det er de også på alle andres børn, men jeg er altså ret kedelig på det område :o)
Klassiske modeller i hvid, grå og lyseblå er mere mig, men jeg synes, det er svært at finde gode modeller, som også har en god pasform.
Og tak:)

 
Klokken 22. april 2012 kl. 10.13 , Blogger pif paf puf aka Lea. sagde ...

Kan sagtens følge dig! Vi er fx ikke til det alt for pussenussede pigehalløjsa, med babylyserød, blonder osv til vores Sofie. Nu er hun så blevet så stor at hun KUN vil gå i nederdel eller kjole og helst lyserød! Meeeen har dog stadig noget at skulle sige så helt pussenusset er det stadig ikke... ;-)
Har desværre ikk rigtig nogle links til fine og gode drengeting, men er sikker på de findes derude. ;-) god jagt!

 
Klokken 22. april 2012 kl. 10.16 , Blogger Nørkle Tøserne sagde ...

Stort tilykke. Jeg er selv velsignet med et barn af hver køn og det er helt fantastisk. Mine børn er henholdsvis 4 og 1 år og allerede nu kan jeg mærke det særlige forhold der er mellem en bror og en søster... omsorgen og kærligheden for hinanden. Synes selv det er svært at finde fede mønstre til drengetøj. Har selv været meget glad for strikkede veste til at tage uden på bodyer til min dreng da han var lille. Ligesom denne;
http://www.strikkebogen.dk/shop/drengevest-med-soemandsmoenster-378p.html
MVH Rikke

 
Klokken 22. april 2012 kl. 10.17 , Blogger Kabakü sagde ...

Tillykke cecilie... Så kan det være vi skal bytte inspiration...hihi... Vi venter nemlig en lillesøster;-. Jeg synes heldigvis der findes massere af lækkert drengestik og sy muligheder!!! Jeg skal nok sende links i din retning, hvis jeg finder noget godt i gemmerne! Knus Katrine

 
Klokken 22. april 2012 kl. 11.50 , Blogger EnHeberg sagde ...

Kæmpe stort tillykke!
Jeg vil anbefale "All you knit is love" - der er mange lækre modeller i.

 
Klokken 22. april 2012 kl. 13.09 , Blogger Tine sagde ...

Ih, tillykke! Hvor bliver det spændende med en lille dreng:)

 
Klokken 22. april 2012 kl. 13.26 , Blogger Retro-Couture sagde ...

Tillykke!! Spændende med en dreng. Det kan jeg varmt anbefale :-) og jeg har 2 piger og en dreng. Der er såmænd også kæmpe forskel på pigerne. Men drenge har mere energi og er meget mere fysiske og helt vil ned tog. Eller sådan er det med min ihvertfald.
Kh viola

 
Klokken 22. april 2012 kl. 14.25 , Blogger Citronmoster sagde ...

TIllykke :)

 
Klokken 22. april 2012 kl. 15.43 , Blogger Camomilla sagde ...

Fantastisk - stort tillykke! Jeg er sikker på, du nok skal finde på noget rigtig fint til den lille dreng. God søndag. Knus Camilla

 
Klokken 22. april 2012 kl. 19.05 , Blogger Anne sagde ...

hvor fantastisk med en dreng. ihh altså :)
I bogen er der lidt forskelligt strik. Nogle af modellerne går fint til drenge, men ved ikke om de er avancerede nok til dig jo din superstrikker.

Håber vi snart ses igen!

Kh

http://www.bogpriser.dk/work-887567-sy-og-strik-boernetoej-0-3-aar/

 
Klokken 22. april 2012 kl. 19.30 , Blogger Unknown sagde ...

Stort tillykke, vi har en af hver dog i omvendt rækkefølge... Drops design hjemmeside er der massere af gratis mønstre og jeg syntes at der er nogen ret gode nogen imellen hos babyerne.. Bruger dem en del og laver lidt om hist og pist så det falder i vores smag.
Held og lykke med søgningen.

 
Klokken 22. april 2012 kl. 19.46 , Blogger Ulla V. sagde ...

Hjertelig tillykkke - en lille dreng er en vidunderlig ting. Og så anderledes at have med at gøre end en lille pige. Men begge dele er lige skønne og berigende. :))

Jeg havde det præcis som du da jeg ventede min søn for snart 15 år siden, og der var der sørme nærmest ingenting til drenge. I hvert tilfælde ikke i den stil jeg kan lide (og som lyder meget som din - enkel og ikke med motiver). Så siden har jeg faktisk gemt flotte og enkle sy- og strikkemønstre.

Hvis du har det okay med at strikke engelske opskrifter er der et større udvalg. F.eks. siden Kids-tricots.fr. Se under English patterns PDF version, baby boys 3-18 months og boy 2-8 years.
Der er også 2 fantastiske mønstre til når han bliver fra 2 år, lige her: http://www.rainknitwear.com/index.php/patterns/kids
Så er der også Phildars baby og børne strikke blade - åh, de laver smukke ting. www.phildar.fr. Specielt katalog nr 48 og 52. Hvis du ikke er til det franske, så synes jeg alligevel at man kan blive inspireret.

Ja, det blev lidt langt...jeg håber det går? :)

 
Klokken 22. april 2012 kl. 21.03 , Blogger IF Stjernen sagde ...

Tillykke :-)
Jeg har lavet et par "drenge" boards på pinterest.
http://pinterest.com/gaffah/diy-for-boys/
http://pinterest.com/gaffah/drengestrik/
http://pinterest.com/gaffah/boys-room/

kh Britta

 
Klokken 22. april 2012 kl. 22.44 , Blogger LykkeS sagde ...

Nej hvor skønt. Stort tillykke herfra!
Jeg har en af hver også (Anton på 5 1/2 og Alma på 2). Der er meget forskel på de to.
Jeg oplever at Antons måde at lege på foregår i bevægelse. Han sidder sjældent helt stille. Hvis han ser tv leger han det der foregår i filmen. Så når man interessere sig for Cowboy, soldater og politi kan du nok forestille dig hvordan det foregår.
Men han elsker også at tegne, lave perleplader m.m.
I forhold til opskrifter havde min mand helt klare forestillinger om hvad hans søn skulle have på af tøj. Og der var ikke meget hjemmegjort der kom igennem nåleøjet (tror helst han ser ham i fodboldtøj:-))

 
Klokken 23. april 2012 kl. 07.46 , Blogger Cecilie sagde ...

Ja den er fin Rikke - tak for tippet!

 
Klokken 25. april 2012 kl. 09.45 , Blogger Cecilie sagde ...

Ihh altså tillykke til jer også søde Katrine. Det er da lidt fantastisk at skulle have en af hver. Jeg har maaaange fine pige strikke, hækle og syopskrifter, så sig endelig til, hvis du mangler noget.
Og ja tak, hvis du falder over noget i gemmerne.
Knus Cecilie

 
Klokken 25. april 2012 kl. 09.46 , Blogger Cecilie sagde ...

Jeg har den Louise. Købte den faktisk før jeg blev gravid, før det kunne jo være;)
Ja, der er mange fine modeller i!

 
Klokken 25. april 2012 kl. 09.46 , Blogger Cecilie sagde ...

Så spændende... Og lidt ærefrygtindgydende:)

 
Klokken 25. april 2012 kl. 09.48 , Blogger Cecilie sagde ...

Jeg tror, det ligger i generne Viola. Prop leger og pusler med dukker hele tiden, og det har vi altså ikke trukket ned over hovedet på hende. Jeg tror det er noget ur-instinktivt:)
Kh C

 
Klokken 25. april 2012 kl. 09.48 , Blogger Cecilie sagde ...

Tak:)

 
Klokken 25. april 2012 kl. 09.48 , Blogger Cecilie sagde ...

Tak søde Camilla. Det ender jeg helt sikkert med at gøre.Stort knus til dig!

 
Klokken 25. april 2012 kl. 09.50 , Blogger Cecilie sagde ...

Den bog har jeg, og jeg er faktisk ret vild med den enkle stil. Jeg havde da helt glemt, at der også er nogle gode strikkemodeller i. Less is more lige for tiden;)
Håber også, at vi ses snart igen.

Kh C

 
Klokken 25. april 2012 kl. 09.50 , Blogger Cecilie sagde ...

Drops har jeg også surfet, og især den nye retroinspirerede babykollektion er jeg ret vild med.

 
Klokken 25. april 2012 kl. 09.51 , Blogger Cecilie sagde ...

Tak for tippet. Det vil jeg helt sikkert tjekke ud. Jeg ville ønske, at jeg kunne fransk, for Phildars stil er lige mig, men jeg kan desværre ikke tyde dem.

 
Klokken 25. april 2012 kl. 09.51 , Blogger Cecilie sagde ...

Jeg kigger jeg kigger:)

 
Klokken 25. april 2012 kl. 09.53 , Blogger Cecilie sagde ...

Min mand er heldigvis helt græsk-katolsk på det område, så her er det mor, der bestemmer, hvad løveungen skal have på. Det er jo bare med at udnytte det, til de bliver gamle nok til ikke at gide mors hjemmegjorte gevandter:)

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start