<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

http://hvadbiertaenker.dk

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Hvad bier taenker!: Jeg trækker stikket ud...

torsdag den 27. september 2012

Jeg trækker stikket ud...

Det er dagen før dagen,
hvor det hele (forhåbentlig) går løs.

Jeg er gået i mental stilstand,
og hvad der skulle have været en produktiv
"sidste dag",
er endt med dyne, strik, varm cacao og film på sofaen.

...Det er ok...
..kræfterne skal jo spares..
..hovedet skal jo tømmes..
..følelserne skal jo bearbejdes..

Jeg har efterhånden affundet mig med,
at fødslen ikke sker uden hjælp,
og jeg er også ved at være ok med,
at det kan gå hen og blive et forløb,
som varer mere end et enkelt døgn.

Jeg håber og beder til, at vi står med en baby i armene,
når vi når lørdag formiddag,
så vi kan få lukket det kapitel,
som hedder graviditet,
og starte vores nye liv som 2 børns familie.

Det har været nogle anspændte dage for os alle herhjemme..
Ikke mindst prop har været meget påvirket,
med følelsesudsving, urolig søvn og en øget mor-opmærksomhed.
Hun kan godt mærke, at der sker noget i mig,
og jeg holder hende tæt både dag og nat.

Min store pige... Som lige om lidt er endnu større...
Det slog mig igår, at når hun bliver afleveret fredag morgen,
ser jeg måske ikke min lille prop,
for hun er blevet storesøster..

- og så tudede jeg lidt!
(og grinede lidt af mig selv)

Puha, det bliver godt at slippe ud af denne hormon ustabilitet,
som efterhånden kan tude over alt.

...Mit fokus er også ved at flytte plads... 
I mange måneder har det eneste, jeg har set frem til været
at få min krop igen.

Smertefri, i kontrol, mig selv

Faktisk har smerter og bekymring fyldt så meget under denne graviditet,
at glæden ved lillebrors ankomst kun har været et flygtigt glimt.

Det vender nu, kan jeg mærke,
og jeg begynder at få en sommerfugl eller to i maven,
når jeg tænker på den lille mand.

På tide... Ja bestemt...

I dag trækker jeg stikket ud,
og bloggen får en pause
til vi er blevet en hel familie,
og er landet i vores nye roller.

Tak for alle jeres ord både her og på mail,
jeg glæder mig til 'vi ses' igen.

19 kommentarer:

Klokken 27. september 2012 kl. 12.59 , Blogger Arlianas sagde ...

Nyd nu de næste dage - Sådan, så godt som du nu kan!!!
Vi ses nok igen på den anden side af fødslen, og alt det andet der følger i kølvandet af den...

Held og lykke!

 
Klokken 27. september 2012 kl. 13.03 , Blogger Ellen sagde ...

Held og lykke. Han kan da nå at komme af sig selv endnu :-).

 
Klokken 27. september 2012 kl. 13.17 , Blogger Unknown sagde ...

Vi ses snart og vi bag skærmen glæder os.. det bliver så spændende og alt skal nok gå godt.. Pøj pøj Knus C

 
Klokken 27. september 2012 kl. 13.32 , Blogger Unknown sagde ...

Alle gode tanker og ønsker herfra....

 
Klokken 27. september 2012 kl. 13.43 , Blogger Julie sagde ...

Uf hvor spændende! Min fødsel med lillesøster ville heller ikke gå i gang, troede vi.... for hun blev født 42+0 og morgenen, hvor jeg ellers skulle have været sat i gang.
eld og lykke med det hele. Håber det kommer til at gå som smurt:-)

 
Klokken 27. september 2012 kl. 13.49 , Blogger Marianne sagde ...

Held og lykke:-)

 
Klokken 27. september 2012 kl. 13.53 , Blogger Katrine/häklenfelt sagde ...

Åh, sender masser af karma og gode tanker. Jeg glæder mig til at følge med når 3 er blevet til 4.

 
Klokken 27. september 2012 kl. 14.27 , Blogger Marianne sagde ...

Hvor er det spændende! Ingen tvivl om, at I er tæt på nu. :)
Held og lykke!!

 
Klokken 27. september 2012 kl. 14.33 , Anonymous Anonym sagde ...

Uha det er spændende, blev selv sat igang da jeg skulle føde min nr to ;) Blev sat igang kl otte om morgenen tog hjem og han er født 24 timer efter jeg fik den første pille :)
Jeg syntes ikke det er slemt at blive sat igang :)
Held og lykke :)

 
Klokken 27. september 2012 kl. 14.42 , Blogger Mig og Maya sagde ...

Jeg sender alle mine positive tanker til dig og håber det går hurtigere end du tænker. Pøj pøj og GLÆDER mig til at høre mere på "den anden side" Knus Heidi

 
Klokken 27. september 2012 kl. 15.09 , Blogger Junette sagde ...

Pøj pøj med det. Glæder mig også til at læse med igen, på den anden side.

 
Klokken 27. september 2012 kl. 15.33 , Anonymous Anonym sagde ...

Søde C

Du skriver så fint, inderligt og på en måde der river en (mig) med!!

Specielt dette afsnit...

Min store pige... Som lige om lidt er endnu større...
Det slog mig igår, at når hun bliver afleveret fredag morgen,
ser jeg måske ikke min lille prop,
for hun er blevet storesøster..


- og så tudede jeg lidt!
(og grinede lidt af mig selv)

Pyyha, den gik lige ind og prikkede til hele systemet!

Jeg håber alt det bedste for jer alle 3 snart 4 <3
Glæder mig til at møde prins Flot ;o)

Kærligst P

 
Klokken 27. september 2012 kl. 16.28 , Blogger Charlotte kaae sagde ...

God fødsel, eller hvad man nu siger - den er lidt svær ikke, under alle omstændigheder de bedste tanker her fra.

 
Klokken 27. september 2012 kl. 16.39 , Blogger Maria Larsen sagde ...

Ej, der fik jeg da lige lidt tårer i øjnene.. Held og lykke :-)

 
Klokken 27. september 2012 kl. 18.23 , Blogger ByFonna sagde ...

Spændende.
Jeg blev helt rørt da jeg læste dit indlæg-og er end ik mere end knap 16 uger henne.
Pøj pøj herfra....

 
Klokken 27. september 2012 kl. 19.40 , Blogger Camomilla sagde ...

Alt held og lykke til dig og dine! Glæder mig til nyheden om, at han er kommet vel til verden! Håber det bliver en fin oplevelse for jer - trods alt. Stort kram

 
Klokken 27. september 2012 kl. 20.06 , Blogger Helle Jescika sagde ...

Alt mulig held og lykke. Mange tanker til jers lille familie

 
Klokken 28. september 2012 kl. 09.55 , Blogger Anita sagde ...

Kære Cecilie
Rigtig meget held og lykke. Jeg håber du får en god fødsel og i snart bliver 4.
Kh Anita

 
Klokken 28. september 2012 kl. 16.25 , Blogger Camilla sagde ...

Ønsker jer alt det bedste og venter i spænding på gode nyheder om en lille ny samfundsborger :-)

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start