<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

http://hvadbiertaenker.dk

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Hvad bier taenker!: Bella Bella

søndag den 12. maj 2013

Bella Bella


Det hele startede som et eventyr for lidt over 8 uger siden,
da en ung pige fik en skøn bog med en masse smukke modeller i...
Ok, eventyr er måske at stramme den 
- for jeg er godt nok rendt sur i retmasker mange mange gange undervejs i den smukke Bella.
(Det med den unge pige passer naturligvis!)

Den er strikket i blød bomuld/uld og med ekstra sus i skørtet. 
Stolpen er hæklet for at give mere stabilitet, og de fine knapper i lilla og grå nuancer giver lidt spil til den varme karry.

Fakta
Garn: 4 ngl karryfarvet bomuld/uld far Gepard
Størrelse 3-4 år
Pind: 3,5
Længde fra ærme og ned: 25 cm

Ændringer: 
Slå 99 masker op og følg opskriften på største størrelse. Ved opdeling har du 13 ekstra masker, som fordeles således:
forstykke +3, ærme +2, ryg +5, ærme +2, forstykke +3
Når ærmerne er lukket af og arbejdet samles, har jeg strikket 1 omgang ret og herefter strikket 2 gange i de midterste 30 masker foran og bag til.
Strik lige ned og fortsæt udtagningerne i hver side som beskrevet i opskriften.
Bolen er afsluttet med 6 retriller, og stolpen er hæklet.

Mønsteret var hyggeligt at strikke, men det lange retstykke var temmelig kedeligt og langsommeligt.
Det kribler i fingrene efter at slå op til en ny, når jeg nu ser det færdige resultat,
men først skal jeg have en pause og lidt mere udfordring på pindende.

God søndag og glædelig mors dag :)


14 kommentarer:

Klokken 12. maj 2013 kl. 16.38 , Blogger Stinemor sagde ...

Den er intet mindre end henrivende - og finder der egentlig noget skønnere end karygul?

 
Klokken 12. maj 2013 kl. 16.48 , Blogger Mig og Maya sagde ...

Lækker med lækker på- knus Heidi

 
Klokken 12. maj 2013 kl. 19.23 , Blogger Nørkle Tøserne sagde ...

Den er så fin. Er helt vild med Bella modellen og kiggede længselsfuldt i hæftet den anden dag, men besluttede mig for ikke at købe den, da min datter allerede er 2 år og modellerne derfor lige om lidt er for små, men jeg kan jo selvfølgelig selv graduere dem lidt... måske det lige skal overvejes igen.
MVH Rikke

 
Klokken 12. maj 2013 kl. 19.46 , Blogger Christina sagde ...

Wauw, hvor er den skøn. Lækker farve.

 
Klokken 12. maj 2013 kl. 20.29 , Blogger Citronmoster sagde ...

Hvor er din udgave af Bella bare skøn :)

 
Klokken 12. maj 2013 kl. 20.33 , Blogger Unknown sagde ...

Den er super fin i den farve, og dejligt med noget vidde i skørtet! Jeg er netop lige selv blevet færdig med det sjove til en lille kjole..... Nu venter det kedelige... Retstrikning!

 
Klokken 12. maj 2013 kl. 21.22 , Blogger Mette M sagde ...

SÅ fin! :-D
Jeg må vist snart få prøvet at strikke igen....

God aften :-)

 
Klokken 12. maj 2013 kl. 22.08 , Blogger Christina sagde ...

Den er som sagt så fin. Jeg har også strikket den, men i en tynd uld/silke-kvalitet. Tror jeg vil strikke den i en lidt kraftigere garn næste garn som dig! Skøn farve..

 
Klokken 12. maj 2013 kl. 22.16 , Blogger Mie sagde ...

Smuk smuk udgave af Bella - jeg har gået lidt omkring modellen og været i tvivl om, det var den jeg skulle vælge at smide på pindene - det er det nu efter at have set din skønne udgave :-)

 
Klokken 12. maj 2013 kl. 22.36 , Blogger Micha sagde ...

så fin :)

 
Klokken 12. maj 2013 kl. 23.20 , Blogger Unknown sagde ...

Hvor er den fin- gid jeg kunne strikke og hækle! :)

 
Klokken 12. maj 2013 kl. 23.22 , Blogger gugge/Katrine sagde ...

Den er bare rigtig flot!!

 
Klokken 13. maj 2013 kl. 21.36 , Blogger Finurligheden sagde ...

Jeg tror næsten, at jeg bliver helt forelsket i dig. Nu kan jeg endeligt strikke den skønne Bella! TUSIND TUSIND TAK!

 
Klokken 14. maj 2013 kl. 10.13 , Blogger Himmelspjæt sagde ...

Du strikker som en drøm, beundre din tålmodighed, jeg ejer ikke det halve :-)

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start