<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

http://hvadbiertaenker.dk

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Hvad bier taenker!: Emma Dilemma

fredag den 23. november 2012

Emma Dilemma


Jeg skal til kreahygge imorgen, og jeg glæder mig helt vildt meget.
Glæder mig til at komme uden for hjemmets trange vægge, og glæder mig til at have krop, hænder og sind helt for mig selv

Yiiiiarh!

- og nu kommer så dilemmaet...
Hvad pokker i Sørens skal jeg have med??

Sådan en gang kreahygge inviterer jo med åbne arme til at starte et nyt projekt op,
men er der noget, jeg er dårlig til, så er det at tage en beslutning om et projekt.
Jeg bliver altid sådan lidt "hvad-nu-hvis-jeg-fortryder"-agtig, eller bliver jeg træt af farven undervejs?, skal jeg lave striber?
Jeg kan bruge timer på timer på timer på at planlægge, tegne, drømme og forestille - så meget tid, at der næsten ikke er mere tilbage til selve projektet.

Puha,
decisions... decisions!

Farverne har jeg på plads... Eller det vil sige,
at jeg har skåret det ned til 3 muligheder:

Pudder, støvet lilla eller brunmeleret

Modellerne har jeg efterhånden indsnævret til disse 4:


- Altså lige indtil jeg falder over noget andet;)

Fra øverst er det:

* Kjole fra Phildar.com. Ingen opskrift, men jeg tænker at strikke den på langs. God samtalestrik = lige-ud-af-landevejen easy peasy.

* Dove fra Amimono. Smuuk strik med udfordringer. Top-down og fint mønster = ingen montering = we like!

* Jackie cabled cardigan fra "Vintage Knits for Modern Babies". Skal ganges op i størrelse. Lækker bluse med fin krave og kabler = mental udfordring på teknik og lækkert resultat.''

* Raggedy raglan cardigan fra Heiloom Stitches. Glatstrik, madrassting og forskellig størrelse knapper. Easy peasy = minimal opmærksomhedskravs- og få brugt alle de fine aparte knapper projekt.

Hmmm, what to do, what to do??

Ps: Det er naturligvis ikke en option at tage et af de 4 projekter, som jeg skiftestrikker på. Nej, nej, ikke tale om!

13 kommentarer:

Klokken 23. november 2012 kl. 09.56 , Blogger Maria Larsen sagde ...

Helt sikkert kjolen! Den er jo fantastisk sød! :-)

 
Klokken 23. november 2012 kl. 11.01 , Blogger Lines sagde ...

Nøj det lyder forrygende med kreahygge - det er så vigtigt i en tid hvor man står til rådighed evig og al tid(for, mon ikke også du gør det)
Jeg ville vælge nr. 2 i brun - den er simpelthen så fin.
Go fornøjelse :)

 
Klokken 23. november 2012 kl. 11.03 , Blogger Nørkle Tøserne sagde ...

Jeg ville vælge Raggedy... Synes den er vildt skøn... Ville være lækker i pudder med brun kontrast og skønne knapper i forskellige farver, former og størrelser.
Mvh Rikke

 
Klokken 23. november 2012 kl. 15.54 , Blogger Kathrine sagde ...

Det er fantastisk at komme afsted. Jeg var afsted i går aftes uden baby og det gav mig lige lidt mere energi på kontoen:)

Mht projekterne så stemmer jeg for dove i støvet lilla.

Spændende hvad du vælger:)

God week-end

Kh

 
Klokken 23. november 2012 kl. 20.40 , Blogger Christina sagde ...

Det kender jeg godt - alt for godt, sådan får jeg det i julen, hvor vi skal til Jylland :-)
Er vild med den koral/røde cardigan. Det er så fin.

 
Klokken 24. november 2012 kl. 08.29 , Blogger Barbara sagde ...

Jeg synes den røde cardigan er mega sød - den kunne jeg godt selv tænke mig, at lave! Måske den er den mindst udfordrende, men jeg synes bedst om den. Er det en gratis opkrift, i så fald ville jeg blive rigtig glad, om du vil maile et link til fruobenhaupt@gmail.com. :)

 
Klokken 24. november 2012 kl. 21.47 , Blogger Cecilie sagde ...

Den endte jeg også med... I pudderfarvet. Hurtigt på og hurtigt af igen.
We like! :)

 
Klokken 24. november 2012 kl. 21.51 , Blogger Cecilie sagde ...

Det var meget tiltrængt, for jo, jeg har som regel et barn i hænderne 24 timer i døgnet.
God snak og lækker mad. Så bliver det ikke bedre:)

Dove står på listen som næste projekt. Jeg glæder mig til at strikke den:)

 
Klokken 24. november 2012 kl. 21.52 , Blogger Cecilie sagde ...

Raggedy er så fin, og opskriften har jeg haft liggende læænge efterhånden. Jeg tror, den ender i en blå, for jeg har lige de perfekte knapper til.
Jeg tror, det bliver nytår-i-sommerhus strik:)

 
Klokken 24. november 2012 kl. 21.53 , Blogger Cecilie sagde ...

Dove bliver næste projekt, men jeg tror, den bliver i mørk karry med pudder pompom'er.

 
Klokken 24. november 2012 kl. 21.54 , Blogger Cecilie sagde ...

Meget fin. Den ryger med i sommerhuset over nytår!

 
Klokken 24. november 2012 kl. 21.55 , Blogger Cecilie sagde ...

Det er ikke en gratis opskrift, men du kan købe den her:
http://www.nobleknits.com/heirloom-stitches-raggedy-raglan-girls-sweater-knitting-pattern/
Den bliver sendt hjem til dig i print.

 
Klokken 25. november 2012 kl. 09.10 , Blogger FRØKEN LARSEN I/S sagde ...

Blot et lille indspark, Cecilie.
Dove strikkes nedefra og op og med ærmesømme (med mindre man har gang i strømpepindene, men så bliver det problematisk at sætte dem til bærestykket). Jeg har lige strikket 2 stk. (Se min blog ;0))
Den er nem at lave, men vær opmærksom på, at der er fejl i opskriften, når du skal til første lænkestrik ved bærestykket.
Rigtiog god fornøjelse.
Kh. Lene.

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start