<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

http://hvadbiertaenker.dk

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Hvad bier taenker!: Tudemor punktum DK

tirsdag den 7. maj 2013

Tudemor punktum DK



Det er hårdt at starte i børnehave...
Både for mor og for lille prop!
Idag er jeg gået fra et grædende barn, og nu sidder jeg herhjemme og kan slet ikke foretage mig noget.
Havde det ikke været for det lumre tidspunkt på dagen, havde jeg helt sikkert taget mig en lille sjus for at dulme den dårlige samvittighed og længslen efter at hente min lille pige hjem fra den store stygge institutionsmaskine.

Jeg ved godt, at det er en fase, og jeg ved godt, at hun er i gode hænder,
og lige pludselig har vi en stor, selvstændig pige, som slet ikke vil med hjem, når vi kommer for at hente hende.

Men øv...
Øv, hvor er det svært at gå, når man kan høre gråden bag sig.

Jeg messer for mig selv:
Hun er i gode hænder, hun er i gode hænder
3 timer til du kan hente hende igen...

Puha, hvor kan man føle sig som verdens dårligste mor!

- Og så kommer tvivlen;
Skulle vi have ventet en måned med at flytte hende?
Skulle vi have fundet en mindre børnehave med bedre normering?
Skulle vi have ladet indkøringen vare længere, så vi kunne have siddet ved hendes side længere tid?

 Svaret er nej - der er ikke noget tidspunkt, der ville have gjort det nemmere,
og når vi når i den anden ende, giver en stor institution mulighed for at komme videre i skole med en masse kammerater.
Det siger jeg lige til mig selv igen, mens jeg synker et par gange mere.
Et opkald til stuen og en forsikring om, at hun har det fint.
Det var rart at høre, selvom jeg fik præsenteret den automatiske smøre,
som jeg selv har givet flere forældre, der har bidt negle lige som mig.

Hun er i gode hænder, hun er i gode hænder...
Om to timer kan jeg hente hende igen!

Min tapre lille prop

5 kommentarer:

Klokken 7. maj 2013 kl. 10.56 , Blogger Christina (Carla og krudtuglen) sagde ...

Åh hvor er du sød! Vi var meget heldige med Emil, da han startede i børnehave - det gik faktisk rigtig godt. Til gengæld var det et helvede da Carla startede i dagpleje - hun græd hver dag i to uger og jeg kunne næsten ikke holde det ud:-( Jeg kan sagtens forstå dig, men ja, det er en fase:-) Hvor er hun bare køn!
K.h.
Christina

 
Klokken 7. maj 2013 kl. 12.10 , Blogger Stinemor sagde ...

Pu ha, uanset om man véd, de har det godt, gør det altså en enormt ondt indeni. jeg er kun én gang gået fra Poeten mens hun græd - men det er også nok! Jeg håber for jer, at hun snart er blevet vant til skiftet. KNUS

 
Klokken 7. maj 2013 kl. 19.18 , Blogger Gitte sagde ...

Sikke da en snuskebasse af en unge :)),hold ud og hold ved,der er vist ikke meget andet at sige-som mor til 3 nu voksne børn,kan jeg fuldstændig sætte mig ind i hvor svært du og jeres datter har det,og tro mig det skal nok blive bedre-en god ting kunne være hvis Far kunne køre ind,det har jeg god erfaring med-også hørt fra andre at det er gået lettere når det er far som afleverer-ikke at det må føles som et nederlag eller andet-men alt for at de små får det godt-og vores dårlige samvittighed får det bedre-smiler

 
Klokken 7. maj 2013 kl. 20.24 , Blogger Merete sagde ...

Vi har vist alle været der ... fat mod, det skal nok gå ;0)

 
Klokken 7. maj 2013 kl. 20.40 , Anonymous Anonym sagde ...

Thanks for taκing the time tо pоѕt thiѕ kind of detаiled and also informatіve artіclе.


Mу wеb page; green zone smoke shop myrtle beach

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start