<data:blog.pageTitle/>

This Page

has moved to a new address:

http://hvadbiertaenker.dk

Sorry for the inconvenience…

Redirection provided by Blogger to WordPress Migration Service
Hvad bier taenker!: Jul på budget #2 Ophæng med fugl - diy!

torsdag den 22. november 2012

Jul på budget #2 Ophæng med fugl - diy!


Idéen til ophænget her, har jeg fundet på. Pinterest.
Jeg synes, det er helt fantastisk fint, og måske i virkeligheden ikke særlig julet.
Ikke desto mindre tager det ikke mere end 10 minutter at lave, så når nu kreakassen alligevel er i gang, hvorfor så ikke lave noget, som kan hænge fremme hele året?

Brug den i børneværelset, i stuen, på kreakontoret, eller måske som værtindegave til den kommende måneds arrangementer?

***

Du skal bruge:


* Gren fra skoven, stien, haven. Find gerne en med en finurlig form.
* Ståltråd ca. 1,5 meter - elefanttråd er bedst, men den tynde som her duer også.
* Stofstrimmel ca. 2 meter
* Fugl(e) af fjer - denne er fra Vintagekompagniet
* Pyntebær - disse er fra Søstrene Grene
* En rest uldgarn
* Hæklenål


Sådan gør du:

Start med grenen og buen:
* Klip et stykke ståltråd på ca. 1 meter. 
   (hvis du bruger den tynde lige som mig, vikler du 3 tråde sammen til en)
* Find midten af stykket og sno et øje til ophæng
* Vikl stofstrimlen om buen og lim eller bind enderne fast. Lad 7 cm være fri i hver ende.
* Sno et stykke ståltråd om grenen med løs hånd. Her skal din pynt sidde fast i.
* Monter buen på grenen med den frie ende.
* Pynt med bær og fugl(e) - brug evt. hæklenålen til at hive lidt i ståltråden.
* Hæng op i tyk uldgarn

FÆRDIG
  
***

Samlet pris for et ophæng:
kr 25,48 

I det nye år vil jeg lave en med hæklede bær og måske garn viklet om buen i stedet for stof.
Det er kun fantasien, der sætter grænsen!
God fornøjelse
Det med småt:
Alle billeder og tekst tilhører mig, og må ikke gengives uden min skriftlige tilladelse.
Den angivede pris afspejler mine tillægsudgifter, og kan derfor ikke anses for prisen for de samlede omkostninger ved at lave projektet.
Hvis du benytter min diy, bliver jeg meget glad, hvis du linker tilbage til mig.
 






3 kommentarer:

Klokken 22. november 2012 kl. 12.43 , Anonymous Linette - Det´ Hyggeligt sagde ...

Hvor er den sød, super ide :)

 
Klokken 22. november 2012 kl. 15.27 , Blogger Pernille sagde ...

Rigtigt fint ophæng. Det må jeg prøve.
Da min dreng på 5 år jævnligt fylder mine lommer med diverse "fund" fra naturen, behøver jeg ikke lede længe efter tilbehør...*S*

Kh. Pernille

 
Klokken 22. november 2012 kl. 16.39 , Blogger Trine / Kvalitid sagde ...

Virkelig sød ide, rigtig vinterstemning :)

 

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start